Sider

22.06.2014

Youngblood Luminious Créme Blush x 5

Photos: ladybird
Jeg har skrevet om Youngblood Luminious Créme Blush flere ganger før (her, her, her, her og her) og flere av dere har spurt pm jeg kan ta for meg hver enkelt farge jeg har. Så her kommer en liten beskrivelse av hver enkelt farge. 

Først kan jeg si litt generelt om disse, som er en fast gjenganger i min sminkepung. Jeg elsker kremblush, og disse fra Ypungblood er min favoritt. De finnes i utallige mange fine farger, de gir en nydelig glød, er lette å legge og sitter godt. Den er oljefri, inneholder vitamin C og E og virker pleiende og beroligende på huden. Den inneholder et subtilt shimmer, noe som gir en frisk og fin glød til huden, uten å bli "glitrete".

1. Rose Quartz - en kald, lys rosafarge med sølvpreget shimmer. Dette er nok den fargen jeg bruker minst, selv om den er veldig lekker. Til min ganske gyldne og gule hudpasser denne aller best på vinteren når jeg er blekest. Den er såpass lys at den fungerer bedre som en highlighter på min hud. Jeg bruker den som regel høyt oppe på kinnbeina, litt i amorbuen eller som en øyeskygge på øyelokket.

2. Tropical Glow - en perfekt farge om sommeren. Denne bronzefargen med endel oransje og litt brunt i seg er superlekker når man begynner å få litt farge. Jeg bruker ofte mer korall- og oransjtoner på sommeren, og denne er fin å kombinere med disse. Jeg bruker den oftest som en vanlig blush, men den er også rålekker som øyeskygge.

3. Champagne Life - Denne nydelige champagnefargen egner seg aller best som en highlighter. Man kan lett bygge opp litt intensitet med denne, man kan påføre et tynt lag for en diskret effekt eller dra på med et tykkere lag og en mer markant effekt. Fungerer like godt på kinnbein, som kragebein, amorbue og øyelokk. Sammen med Taffeta så er dette en av storfavorittene.

4. Taffeta -  min absolutte favoritt! Dette er min favorittblusher året rundt. Den har en superfrisk rosafarge (en anelse lysere enn det som kommer frem på bildet). Denne rosafargen funker til alt, den kan beskrives som en frisk rosafarge, ikke for mørk og ikke for lys, med et bittelite snev av korall i seg. Instant fresh face - jeg elsker denne!

5. Pink Cashmere - Dette er en litt mer nedtonet rosafarge, med litt brunnyanser i seg. den er litt mattere en de andre fargene jeg har og passer veldig godt hvis man går for en litt mer nedtonet og sofistikert look. Utrolig fin farge på den, eneste grunnen til at jeg ikke bruker den mer er at jeg liker litt mer shimmer og glød.

Og et lite tips - påfør den gjerne med fingrene for da smelter den godt inn i huden og jeg synes det er enklest å få kontroll over resultatet!

3 kommentarer :

Anonym sa...

Hei!
Så fint at du deler kunnskap og tester på bloggen din!
Vet du om Young bLodd har forhandler i Oslo-området?
Hilsen Hege

Anonym sa...

Beklager, Young Blood skulle det være.

Ladybird sa...

Hei Hege! Jeg mener at du kan kjøpe Youngblood både på Visage og Artesia. Er ikke helt sikker, siden jeg alltid kjøper på nett :-)