Sider

25.01.2015

Søndagssyssel - rens av make-up børster

Photos: Brebeauty, pinterest
Jeg har noen faste søndagsrutiner, rens av make-up børstene mine og litt ekstra tid til pleie av huden. I og for seg så er jo det å rense make-up børstene sine god hudpleie, siden det bygger seg opp mye produktrester og bakterier i møkkete børster - noe som selvfølgelig ikke er så bra for huden. 

Hver søndag vasker jeg derfor børstene mine i mild såpe/shampoo og lunkent vann. Jeg legger deretter børstene på et håndkle, ikke la de stå å tørke, da kan vannet løse opp limet i festet på børstene og børstene får kortere levetid. Jeg lover deg, det føles så mye bedre å starte uke med rene børster.

Og hvis du er i humøret til en liten rydding i baderommsskapet, bruk noen glass etter nedbrente duftlys og organiser. Supre til både q-tips, make-up børster, hårstrikker og annet småtteri - også ser det fint ut!

6 kommentarer :

Kine sa...

Lekkert! Har du noen tips til gode makeupkoster? :)

Anonym sa...

Detta gjer eg og kvar søndag. Mandagsmorgon verte litt betre med gode og mjuke sminkekostar :)
Har sett på instra at du er ein fan av youngblood - fantastisk merke. Men korleis opplever du Kabuki børstene? Eg har to, og begge mister sånn børstehår når eg bruker dei. Det kiler/klør og er eit irritasjonsmoment. Har du tips? Stor high-five Anne :)

Ladybird sa...

Kine: Jeg er ikke kjemegod på børster generellt, de børstene jeg har som jeg er veldig glad i de har jeg fått anbefalt av stylister og makeupartister. jeg er generellt veldig glad i MAC sine børster, og storfavoriten derfra er nok børsten deres for å duse ut øyenskygge. En annen børstefavoritt er Youngblood sin Crease-børste. Den har jeg kjøpt ganske nylig - og det kommer snart et innlegg om den her! ;-)

Ladybird sa...

Tusen takk for fin tilbakemelding Anne! Mandagen starter så mye bedre med freshe og rene børster - ny uke, ny fresh start! Jeg ELSKER det aller meste fra Youngblood. Kabukibørstene har jeg ikke testet, mest fordi jeg nesten utelukkende bruker flytende foundation nå om dagen og den liker jeg best å legge med fingrene. Men jeg har Youngblood sin ene øyeskyggebørste, den som heter noe med Crease, og den er helt super!! Har det heller ikke hjulpet å vaske kabukibørstene? Jeg synes ofte børster kan røyte litt i begynnelsen inntil man får vasket de et par ganger.

Ladybird sa...

Kine: det kommer et tips på bloggen i morgen ;-)

Kine sa...

Topp med tips :)