Sider

03.04.2015

I sminkepungen på ferie

Photos: ladybird
Jeg bruker ikke så mye sminke når jeg er på ferie, da er det deilig å la en solkysset hud og saltvannskrøllene stå i fokus. Men litt blir det alltids, og da er dette favorittene:

- Edward Bess sin Afterglow highlighter - nydelig highlighter som jeg bruker overalt, på kinnbeina, under øyenbrynet, som øyeskygge, i øyekroken, på nesebrua, på amorbuen, på kragebeina. Den har en superfin glødende farge. En favoritt året rundt!

- Youngblood sin Brow Artiste Sculpting Pencil. Jeg farger som regel brynene med kolokrem før jeg reiser på ferie, men jeg bruker alltid en god øyenbrynspenn til å fylle ut arr og ujevnheter i brynene (jeg var nok en ganske aktiv liten krabat da jeg var liten og har skallet borti noen bordkanter, derav to-tre arr i brynene). Denne øyenbrynspennen er geniale av flere grunner, den har en kald fin brunfarge som er veldig flatterende, selve blyantdelen er skrå, noe som gjør den lett å legge, den har en børste i andre enden for børsting av brynene - alt i ett.

- Colorescience sitt solpudder Pressed Mineral Bronzer. Et solpudder som er matt og brunt, ikke oransje, rosa eller gult - bare lekkert brunt!

- Youngblood sitt Lunar Dust. Jeg elsker shimmer! Og denne varianten med en bronzeaktig farge er helt fantastisk på solbrun hud. Jeg bruker det på kinnbein, som øyenskygge og på kragebein og skuldre.

- Youngblood sin Creme Blush i Taffeta. Min all time favoritt blush. Superlett å legge, så fresh farge og resultatet er bare F-R-E-S-H-T! Alltid i sminkepungen!

- Ole Henriksen sin Perfect Truth CC Eye Cream, en farget krem som skal jevne ut fargen rundt øynene. Jeg bruker den som en lett concealer, det er den super som!

- Baby Lips i fargen Electro Pink Shock. Etter å ha sett at "alle" har skrytt av Baby Lips i mange måneder så måtte jeg bare teste de ut selv. Jeg valgte en knall rosafarge, det er fresht med litt farge på leppene når huden er gylden.

Ingen kommentarer :