Sider

25.04.2015

Ubud - et Balimust

Så grønt og fresht over alt!
Vi søker ly på en kafe under et plutselig tordenvær...

I Ubud finner du en rekke gode restauranter med deilig og sunn mat!

Fine Ganesh!
 Jeg elsker alle de nydelige statuene på Bali! Kunne lett tatt med meg en container hjem.

Fine statuer i Monkey Forest
Photos: ladybird
Sjekk disse søte små tassene i Monkey Forest! Her får man virkelig nærkontakt med noen småfrekke tasser som gjerne klatrer opp på deg hvis du ikke er rask nok med å gi de bananer.

Bali er så mangt. Men noe av det som virkelig fanger essensen av Bali, for min del, det er Ubud og området rundt Ubud. Ubud ligger litt inn på øya, opp gjennom snirklete veier mellom grønne risåkre og stadig mer jungel. Et par timer unna kysten finner du denne lille byen, kjent for alle sine kunstnere og gallerier - et slags kulturelt midtpunkt på øya. 

Jeg anbefaler å bo litt utenfor Ubud by, på et nydelig resort (som for eksempel Kanyon som jeg har nevnt i dette innlegget) og heller ta taxi inn til den lille byen for å shoppe, spise på restauranter eller besøke Monkey Forest. 

2 kommentarer :

Luisa Fernanda del Mar sa...

Gøy! Skal videreformidle tipset til noen heldiggriser som skal til Bali i sommer ;)

Ladybird sa...

Åhhh så heldige de er - Bali er fantastisk! :-)