Sider

09.10.2014

12 uker med Kayla Itsines

Photos: ladybird
Da denne høsten startet så visste jeg at jeg hadde en travel tid foran meg. For å gjøre det litt enklere å sette av tid til trening, så kjøpte jeg meg Kayla Itsines sin Bikini Body Guide (litt kleint navn ja, men pytt pytt). Jeg kom først over Kayla Itsines på instagram, der hun la ut masse bilder av vanlige jenter som hadde brukt denne treningsguiden og fått ganske så synlige resultater. Er alltid litt skeptisk til slike opplegg som dette, men bestemte meg for å teste det ut - 12 ukers treningsopplegg, ferdig planlagt for meg, for cirka 400 norske kroner er tross alt ikke så ille. 

Nå er jeg cirka halvveis og jeg synes det er supergøy! Det er effektivt, hardt, morsomt og det er ikke noe problem å ta seg helt ut. En typisk uke kan bestå av 3 styrke/cardio og 4 powerwalkturer på 30-45minutter og en stretchingøkt. En styrkeøkte består av 4 runder, der hver runde består av 4 ulike øvelser som man utfører i 7 minutter. En økt tar dermed cirka en halvtime. Dere som følger meg på insta har sikkert sett bilder av en svett, rødsprengt og fornøyd jente som er ferdig med nok en økt. Alle øvelsene kan gjøre hjemme med litt utstyr, og det er ikke nødvendig med alt utstyret som nevnes i guiden, du kommer langt med litt fantasi. Så langt har jeg kun hatt bruk for en kettlebell, en matte og to krakker eller stoler. Det står blant annet at du trenger hoppetau, det har jeg hjemme, men jeg har ikke plass til å hoppe med det inne, så da improviserer jeg uten i stedet.

Genialt for travle jenter som vil ha raske resultater! Du kan lese mer og laste ned guiden her. Har du testet Kayla Itsines sitt opplegg, hva synes du? Fortell meg gjerne, det er gøy å høre!

12 kommentarer :

Anonym sa...

Hei
Jeg lurer på hvordan er øvelsene, må man være på et studio eller ha utstyr? Eller kan man gjøre øvelsene med kroppsvekt hjemme?
Hilsen Anne

Anonym sa...

Spennende! Jeg har vært litt nysgjerrig på dette treningsopplegget, perfekt at du skrev litt om det! Liker at det er enkelt og at man trenger lite utstyr. Man kan altså printe det ut og evt. bruke det flere ganger? Tenkte først det var noe man stadig måtte logge seg på og lese fra macen. Hvor tung kettlebell vil du anbefale? God helg! Line

Anonym sa...

Jeg har akkurat startet selv! Veldig gøy! Men jeg skjønner ikke helt, for de 4 øvelsene man skal gjøre på 7 minutter, det tar jo mye kortere tid. Skal man bare gjøre de øvelsene så mange ganger man rekker iløpet av de minuttene eller hvordan er det?

Ladybird sa...

Anne: Du kan gjøre de hjemme, men du trenger litt utstyr. I guiden står det at du trenger medisinball, kettlebell, to steps, hoppetau, vekter. Jeg har klart meg med en litt tyngre kettlebell, så gjelder det bare å bruke fantasien på de andre tingene. Kettlebellen kan feks brukes i stedet for medisinball i squats, jeg har brukt to stoler i stedet for benker, og jeg har ikke brukt hoppetauet mitt da jeg ikke har hatt plass inne, jeg har bare improvisert :-)

Ladybird sa...

Hei Line: Du laster ned opplegget på Macen eller paden, så kan du eneten bruke det rett derfra, eller du kan printe det ut slik som jeg har gjort :-) Jeg bruker en kettlebell på 8kg. Du skal bruke den i øvelser som squats med skulderpress, eller step ups på en benk, så da vet du litt mer hvordan øvelser den skal brukes til. 8kg er egentlig akkurat passe for meg :-)

Ladybird sa...

Anonym: Det er noen ting som er forklart litt dårlig i guiden, og noen ting kan nok misforstås. Men du har helt rett, du skal gjøre øvelsene i hver bulk, så mange ganger etter hverandre som du rekker i 7 minutter :-)

Anonym sa...

Tusen takk for at du deler! Nå har jeg bestilt og lastet ned og gleder meg til å sette i gang:)
Digger bloggen din med så stor variasjon, du er virkelig dyktig og en gledesspreder!
Har du sett på kostholdsguiden også, er normalt litt skeptisk til slike men samtidig nyskjerrig....
Ønsker deg en fin dag:)
Klem Hannie

Anonym sa...

Hei!

Jeg har tenkt å begynne med programmet. Gøy å høre at andre i Norge også gjør det :)

Ladybird sa...

Hannie! Tusen takk for en nydelig kommentar, det setter jeg veldig stor pris på :-) Selv om jeg noen ganger bruker alt for laaaaang tid på å svare! Jeg tenkte litt på kostholdsguiden, men er ikke så glad i strikte opplegg når det kommer til mat, jeg føler jeg spiser ganske greit i dag, og spiser alltid enda sunnere når jeg trener mye, så jeg sto over! Har du startet på treningen eller? Det er hardt, og gøy! :-)

God helg!

Ladybird sa...

Anonym_ Så gly! Den er hard, effektiv og veldig morsom! Og jeg tror nok det begynner å bli en del norske jenter som holder på med Kayla sitt trenings opplegg, jeg får ihvertfall tilbakemelding fra veldig mange :-)
Lykke til! :-)

Andrea sa...

Hei,

Var jeg som kommenterte under anonym ovenfor. Men lurer på hvordan gjennomfører du liss-øktene dine?

Jeg er på uke 2, og må si at jeg ble overrasket over hvor hardt det faktisk var. Blir helt gåen etter hver circuit, men på en god måte :)

Ladybird sa...

Andrea: beklager sent svar, hender noen av kommentarene sniker seg unna. Liss-øktene er jo rene powerwalkøkter. Jeg gjennomfører de helst utendørs, men det hender også at jeg tar de på mølla :-)