Sider

13.01.2007

Rydding


Rydding er en fin ting. Det behøver ikke være kjedelig, ihvertfall ikke hvis man har mange praktiske løsninger for oppbevaring å ty til. Dessuten er det så deilig etterpå, når det lukter rent og er strøkent å se på. Egentlig er jeg ikke så fan av sånne magasinholdere. Men for bare 69,- fallt jeg for fristelsen. Jeg fant denne enkle magasinholderen på Kremmerhuset, noe av poenget her er jo at jeg vil beundre de vakre magasincoverne på veggen min. Ellers står de sirlig kant i kant, i stigende rekkefølge, etter årstall i egne esker...jeg er litt nøye med magasinene mine.

21 kommentarer :

Zava sa...

Super-tips! Jeg er også magasinoman, sparer på Vogue og tildels Elle. Får alltid mye pes av kjæresten min fordi jeg nekter å kaste :)

Ladybird sa...

Kaste? Jeg tror han er gal jeg. Dette skal spares på. Jeg husker jeg satt inni klesskapet til mamma og leste hennes gamle designmagasiner...dette skal tas vare på, pent vare på (!), ikke noe kasting på gulvet og slikt nei. Jeg har også kjøpt de hvite billige tidsskriftholderne fra ikea og sirlig samlet, alt i riktig rekkefølge, og etter magasintype...jeg bruker dessverre altfor mye penger på magasiner...kjøper ikke alle hele tiden, men det blir elle (norske, britiske, amerikanske) vogue, instyle, glamour, costume (helst det danske (men dumme norske costume har kjøpt eneretten i norge)...huff...jeg er håpløs!

Zava sa...

Ha ha, dette er jo utrolig vittig. Vi har samme magasin-taste! Enig i at danske Costume er bedre, har lest det mer eller mindre fast i flere år. Visste ikke at de norske har skviser de ut av Norge distribusjonsmessig, men det forklarer jo hvorfor jeg aldri finner det mer.

Ladybird sa...

Jeg har vært i kontakt med norske costume og klaget og styrt på nettopp dette, synes det blir for dumt når vi som forbrukere ikke kan få velge selv. Så hamstre costume når du er i køben!

Anonym sa...

Så bra å høre at andre er magasinomane også!! :)

Ladybird sa...

Jeg tror det er mange av oss ;o). My name is ladybird, and i am a magoholic.

Anonym sa...

God ide for en magasinaholic!!!

Ladybird sa...

De er jo så fine, så hvorfor ikke utnytte det?!

Zava sa...

Holder på å vurdere hvor jeg kan smekke opp en sånn magasinholder her hjemme, for helt enig - de bør jo vises frem! Hadde en fra Ikea, men den fungerte ikke så bra som dette (skjulte forsidene litt - uhørt ;)

Ladybird sa...

He he he...det er uhørt ja! Det er jo de vakre magasinene som er poenget her! Denne fra kremmerhuset er ikke noe syn i seg selv, men det skal den jo heller ikke være...Og så billig!!!

Zava sa...

Må ut å få tak meg noen sånne jeg også, den saken er helt klar :D Tror sannelig det havner noen på kontoret også. Takk igjen for tipset! Nye bilder på sida di, er det ikke? Myyye fint, fryd for øyet å være på besøk til deg!

Ladybird sa...

ohhh, aren't you a cutie Zava! Takker og bukker. Godt å forandre litt innimellom, dessuten var jeg ikke helt fornøyd, vanskelig å få den rette størrelsen på bildene...Nåja... Ja, diise magasinholderne er skikkelig smarte, jeg håper det er flere der ute som får nytten av de! Koslig med alle de hyggelige tilbakemeldingene, og du Zava, er jo alltid en liten gledesspreder!

Anonym sa...

Hvordan funker det praktisk for deg å lagre alle magasinene dine? Jeg sliter litt der, og til min store sorg så måtte et helt klesskap fullt med blad gå rett på søppelhaugen når jeg flytta til leiligheta mi... jeg får vondt i hodet av å tenke på det... hehe.. Nå er det bare britiske Vogue og Elle samt norske Costume som blir tatt vare på.

Style Spot sa...

Tusen hjertelig!! Det er så utrolig hyggelig å få positiv feedback =D Jeg vet at det hadde vært supert å annonsere vinnerne etter hver runde, men siden folk stemmer hele tida kan resultatet forandre seg =/ Men jeg kan godt ta å annonsere hvem som er i ledelsen etter hver gang hvis du synes det høres bra ut?;)

Hehe, jeg må innrømme at jeg er en magasinoman til tusen jeg også :p har plenty av vogue, elle, costume osv. osv. liggende overalt! Herlig løsning du har laga, nå ble jeg utrolig inspirert til å gjøre det samme. Forsidene på bladene er en fryd for øye, så hvorfor ikke henge de opp? Du er flink du, sweetie :)

Ladybird sa...

Jeg har kjøpt meg hvite helt enkle magasinholder i papp på ikea,disse har jeg sortert magasinene i etter utgivelse og type magasin. Plass til cirka et års magasinutgivelser i en tidsskriftholder. Utfordringen er å finne en plass å sette alle disse...for dt blir noen. Jeg har endel i mine brede vinduskarmer og mange på toppen av klesskapet...har aldri lyst til å kaste noen av dem nei! De er verdifulle for meg.

Ladybird sa...

Hei Sunniva snuppa! Det er sant at folk stemmer hele tiden, men kan du ikke summerer opp resultatet av forrige avstemming når du legger ut en ny...for da går sikkert mnage over til å stemme på den nye. Spennende å følge med altså! Alltid moro å se hvem du har satt opp mot hverandre ;o)

Ladybird sa...

Og Hilde, jeg sparer ikke på alle altså, sånn som Cosmopolitan og sånn går videre til noen venninner...da det liksom ikke er i samme klasse..he he he. Menn Vogue, elle, instyle etc...er det ingen som får kødde med! ;o) Denne lagringa med tidsskriftholdere fungerer perfekt...følg litt nøye med neste gang du ser "sex and the city", Carrie tyr også til sånne tidsskriftholdere i bokhylla si, i tre vel og merke...men det blir veldig ryddig og pent!

Zava sa...

Takk søta, og i ligemåde! Har litt å lære på layoutfronten av deg, blir litt enklere løsninger for min del gitt. Ble forresten litt nysjerrig på den Ikeasaken du nevner, den i papp - hvordan ser den ut? Har nemlig skap&kjeller full, så gode tips her er ikke dumt.

Ladybird sa...

Skal legge ut bilde av den ikeasaken min jeg!

Anonym sa...

Eg ha og desse kvite kartong sakene frå IKEA til mine blad! Men samler desverre ikkje på ALT av blad, Kva blad syns du er dei beste, og kva er best av britisk og amrikansk Vouge - Elle osv..??

Ladybird sa...

Hei Brittelitt! Som student har jeg ikke penger til å samle på hver utgave av hvert nummer, dessverre. Så jeg flipper som regel gjennom de og ser hvilke som passer meg best. Jeg heller nok litt mer europeiske utgaver av blader enn amerikanske, da jeg synes de amerikanske kan bli litt ensformige. Men jeg er også veldig glad i amerikanske Vogue og eventuelt amerikanske Instyle, da det skjer masse bra i moteverdenen der borte. Elsker også franske og italienske Vogue og Elle, men da jeg ikke leser disse språkene blir det kikking på bilder og det holder ikke, jeg vil gjerne få med meg storyen og. Selv om ingen er så gode som italienske Vogue på motereportasjer. Ellers synes jeg Glamour er et festlig billigere magasin, med mye bra ideer og variert stoff. Costume abonnerer jeg på, men er fortsatt dødelig fornærmet over at norske costume har kjøpt opp eneretten i Norge, for danske Costume er og blir bedre! Leser også norske elle, men det er liksom de utenlandske magasinene som er juvelene. De norske bladene har en tendens til å gjenta seg selvover og over igjen. Om jeg tar frem tre ulike julenummer av norske elle, så er det nesten umulig å se hvilket år de kommer fra, da de er så like...lite nyskapende. Men grei oppdatering på hva som skjer her i landet. Ellers er Allure topp på skjønnhetsstoff...synes faktisk Instyle kan være veldig gode på beauty også. Som en avkobling kan det være moro å kjøpe de australske utgavene innimellom, de har en litt annen vri på ting. Men jevnt over så sluker jeg alt jeg kommer over! :o)