Sider

22.11.2010

Ladybird planter juletre!

Photo: Ladybird
Jepp, du leste riktig. I dag har jeg plantet et juletre! Ikke store saken riktignok, men et juletre er et juletre. Jeg har før hatt slike bokser med krydderplanter og det skal bli spennende å se hvordan juletreet vokser og gror. Jeg fikk mitt juletre av Rafens og det er jo en søt liten gave i disse førjulstider.

Om litt så gror det frem et bittelite juletre i vinduskarmen min. Jippi!

Today I started growing my own little christmas tree. I got this little christmas tree can from Rafens, and today I opened it, poured on some water and put it in my window. So then I just have to wait some days for my christmas tree to grow.

7 kommentarer :

Anonym sa...

Hei

Har du noen kommentar ift. egen praksis når det gjelder debatten som raser om bloggere og markedsføringsloven?


E

Britt sa...

Nåååh! Så koselig! Det må det vel bli julestemning av? :)

Ladybird sa...

Hei E! Jeg har ikke noe behov for å kaste meg inn i den debatten. Men jeg liker å ha et åpent forhold til leserne mine og skriver når jeg får ting. Hvis jeg for eksempel skal skrive om et skjønnhetsprodukt som jeg får gjennom et samarbeid, for eksempel med Makeupmekka, så skriver jeg akkurat hva jeg mener om det produktet, på en saklig og grei måte. Jeg er også opptatt av at bloggen skal vise produkter som jeg kan gå god for, og lar meg ikke kjøpe til å omtale produkter som jeg ikke selv har noe interesse for. Utover det, så har jeg ikke så mye mer å si om den saken :)

Og hva er din mening i denne saken? Det vil jeg gjerne høre :)

Britt: det er kjempesøtt, så nå blir det julestemning her vettu ;) Har hatt disse med både urter og jordbær før, kjempesøte :)

Anonym sa...

Hei igjen og takk for tilbakemelding

Min mening er at bloggere absolutt bør opplyse om når de er betalt eller mottar naturalytelser mot å omtale produkter eller behandlinger. Og at det syndes mot dette i stor grad. Når det er sagt, så synes jeg at Ladybird er flink til å opplyse om når hun har mottatt f.eks. gavekort (som jeg antar er betaling for å nevne butikker eller produkter med link og bilde i bloggen).

Grunnen til at jeg spurte nettopp deg var at jeg tenkte kanskje du hadde noe større engasjement rundt dette, siden du faktisk er en av de som, i stor grad, går foran som et godt eksempel i "bransjen". Men det er helt fair at du ikke vil kaste deg inn i noen debatt. Blir spennende å se hvor mange som gjør det.. Det er et viktig tema!

Så, forsett med å opplyse :)

Fin blogg.

E

Ladybird sa...

E: Bare hyggelig å svare på det, men jeg har ikke interesse av å slenge meg inn i en slik stor mediestyrt diskusjon og være en talsmann for noe synspunkt. For min del er det ikke verdt det. Jeg føler jeg må gjøre og fronte bloggen min på den måten jeg føler er realt, så får det bli opp til leserne å like det eller ikke. Som i alle andre arenaer så må man bruke sunn fornuft både når man skriver og leser blogger. Jeg føler det er mange blogger som fort faller igjennom og blir lite troverdige på måten de omtaler produkter, så er det de som skrives av personer man føler man kan relatere seg til og stole på. Jeg håper å havne i den siste kategorien.

Det skal bli spennende å følge debatten som du sier, selv om jeg synes det har vært lite hold i mye argumenter opp til nå. Dessverre.

Takk for at du engasjerer deg :)

camilla pihl sa...

Så gøy!! Sånn vil jeg også ha!!!

Ladybird sa...

Camilla Pihl: de er supersøte, du vil digge de ;) Finnes med urter og annet snadder også ;)