Sider

07.05.2012

Nude Liner

Som dere kan se på bildet, så har denne modellen allerede fått highlighted noen av de partiene jeg  nå skal fokusere på...
Jeg bruker å legge litt highlighter under øyenbrynet, noe som gir de et lite løft. Og litt innerst i øyekroken, gjerne en shimmer variant, dette får virkelig øynene til å poppe!
Har du sovet lite så kan du også legge en matt nude liner på våtkanten, dette demper røde øyne og får deg til å se mer våken ut.
Photos: ladybird
Og til slutt legger jeg litt av shimmer varianten i amorbuen og bittelitt oppover langs kanten på opphøyningen over amorbuen. Dette gir leppene masse ekstra volum og skaper en veldig fin effekt!

For en liten uke siden la jeg ut en konkurranse der du kan vinne en Eye-Iluminating Duo blyant fra  Youngblood. Siden det kanskje er et litt uvant produkt for mange så tenkte jeg å lage et lite innlegg om hvordan jeg bruker slike hudfargede blyanter - de er nemlig helt geniale! Hvis det er et produkt i sminkepungen som kan gi meg det lille ekstra så er det slike blyanter.

Jeg har brukt et bilde fra et magasin, av en modell som allerede har fått highlighted noen av de partiene jeg nevner. Tenk over det når dere blar i magasiner, se på bruken av skygger og lys i make-upen og hvilke effekter det gir.

Som dere ser så liker jeg å legge highlighter rett under øyenbrynet, dette gir de et løft. Videre legger jeg det i øyekroken, noe som virkelig får øynene til å poppe. Det er faktisk ganske utrolig hvor effektivt denne lille touchen er! Hvis man har svet lite og er rød i øynene så kan man legge nude liner på våtkanten, det demper det røde og får deg til å se mer våken ut. Aller sist bruker jeg å påføre litt highlighter rett over leppekanten, på amorbuen. Trekk den gjerne litt opp på hver side, ved de opphøyningene over leppa, dette gir leppene en skikkelig boost!

Dere har fortsatt mulighet til å bli med i konkurransen, om litt trekker jeg en vinner!

About a week ago I promised you to make a post on how I use my nude make-up pencil. And here you go, finally! A nude pencil is actually on of those make-up items that really makes a change. It can pick you up and make the most tired face look awake and radiant. 
This is how I use it:
- I use some under my eyebrows, to create a lift. It creates more space and make you look more awake.
- Then I use some in my inner corner of the eye, this really makes your eyes pop! Love that look!
- Red-eyed and tired? Use it as a eyeliner to take away the redness and open your eyes. Magical erases that tired look in seconds.
- at last, but not least, I use it over my top lip. This adds volume and that pouty look.

You can still join in on the competition, take a look here.

7 kommentarer :

Janne sa...

Du, så utrolig kuult påfunn å vise på en modell i et blad. Kreativt gjort :-)

Anonym sa...

Fy søren, den kan jo brukes til alt! :)

Ladybird sa...

Janne: Så bra du likte det ;) Det var den beste måten jeg kunne komme på, er så vanskelig med belysning og makeup :)

Anonym: I knowwww ;) Ikke rart jeg digger den!

Anonym sa...

Vet du om en nettbutikk hvor man kan få kjøpt denne?
Mvh
Marianne

Ladybird sa...

Anonym: jepp, du kan blant annet kjøpe den på coverbrands.no, artesiashop.no :))

Anonym sa...

Strålende innlegg!

Ladybird sa...

Anonym: Tusen takk :))