Sider

11.02.2013

The Spring I Know - Vivikes konkurranse


Vil du vinne mine vårfavoritter fra Vivikes?
Photos: Vivikes, ladybird
Jeg har vært så heldig å få lov til å plukke ut mine vårfavoritter fra Vivikes, og mine favoritter ender opp hos en av dere leserne! Vårkolleksjonen, The Spring I know, har mange godbiter (blant annet dette paljettskjørtet, og denne armyjakken). Jeg endte til slutt opp med dette avslappede men lyxige antrekket. Et perfekt antrekk for vårlige dager.

For å vinne dette antrekket må du legge igjen en kommentar under dette innlegget, eller sende en mail til ladybirdsnest@hotmail.com der du forteller meg en ting du bruker å gjøre for å glede andre og!

Ha en nydelig mandagskveld!

59 kommentarer :

Elin K sa...

Egentlig gjør æ vel alt for lite for ¨glede andre, men tok med masse kaka på jobb i dag. Mange glade fjes da!

HerBerryness sa...

Idag har jeg sendt hemmelige valentineskort til venninnene mine tiihii ;) Håper de blir glade!

Marte sa...

Så kult antrekk, jeg hiver meg på! Jeg pleier å stå opp tidlig når jeg er hjemme i helgene og lage frokost til familien min. Ekstra glade blir de hvis jeg baker scones også! :)

Diaperdivadiary sa...

Jeg prøver å være flink til å gi komplimenter.. det er så ofte at jeg bare tenker det uten å si det.. :-D

Andrea sa...

For et herlig antrekk! Jeg prøver å vise de jeg er glad i at jeg setter pris på de. Enten ved å gi hjemmelagde kort, tilby tjenester, eller bake noe godt! På fredag skal jeg overakse klassen min med deilig fredagsbakst, bare fordi de fortjener det ;-))

Hilde sa...

Lage hjemmelaget musli og knekkebrød til familie, venner og kollegaer på jobben:) da blir alle sunne og glade:)

Andriana sa...

Jeg er med! Jeg baker for å gjøre andre glade:) Og så gjør jeg meg ekstra flid med gave og kort for å glede litt ekstra i hverdagen!

Marthe sa...

Jeg lar huset flyte av rot og støv, og inviterer heller venner med barn på kaffe og noe godt i stedet. Mye morsommere! :-)

Holmeslet sa...

Kjøpe en overraskelses gave til en jeg er glad i og forteller personen hvor mye den betyr for meg. :D<3

Julie sa...

Superfresht antrekk! Prøver å være flink til å gi komplimenter til de runt meg. Også liker jeg å lage små søte lapper til kjæresten som jeg gjemmer for eksempel i skoleboka eller matpakken hans :)

Silje sa...

Såååå fint antrekk! Jeg har som oftest vært siste mann som går fra jobb i det siste og da skriver jeg søte lapper på pultene til de andre, det hjelper så utrolig mye på en trøtt tirsdag! Også henger jeg lapper med gode ord på speilet slik at det er det første kjæresten ser! Det funker på alle fordi det er så uventet ;) bare å prøve!! :))

Unknown sa...

Jeg pleier å sende en sms til de jeg ikke har sett på en stund og spørre hvordan de har det. Ikke bare er det hyggelig for meg, for jeg får fine svar og spennende historier, men det er også hyggelig for de! Hyggelig både for de jeg gleder og for meg selv. :-)

Luisa Fernanda del Mar sa...

Åh, jeg liker! En ting jeg gjør for å glede andre er å skrive en fin liten melding til dem på sms eller lignende, bare for å fortelle dem at jeg er glad i dem. Jeg blir glad av slikt, så håper andre også blir det :)

luisafernandadelmar@hotmail.com

Nanne sa...

Kjempefint antrekk, liker spesielt godt skjorten og veska! Hadde vært supert å få friske opp vårgarderoben med disse plaggene:) Jeg gir ofte en klem både til familie, venner og gode kollegaer :)

Anonym sa...

For et lekkert antrekk, visste ikke at Vivikes hadde så mye fint!:) For å glede andre prøver jeg å sende et smil så ofte jeg kan og gi et hyggelig kompliment. Jeg vet selv hvor hyggelig det er når noen gir deg et kompliment eller et smil så det er ikke så mye som skal til!

Ha en nydelig dag!
Smil fra meg:)
Klem Nina B. Lund

Unknown sa...

Fortelle de hvor utrulig glad jeg er for at hun/han er seg selv og hvor god venn den er =) Opptatt av de små gledene i hverdagen!!

Mvh Torunn (brandvold84@hotmail.com)

Anonym sa...

Så gøyal konkurranse!
Jeg har en tendens til å lage hjemmelaget mat fra bunn når jeg vil gjøre noen glad.. Tror ikke det er helt bevisst, men er vel fordi jeg legger mye kjærlighet i maten - som andre kan få. På onsdag skal venninnene mine få gulrotsuppe, og på valentines er det mammas tur til å få noe godt i magen;-) (kjæresten får selvsagt smake!)

Anonym sa...

Anonym sa...
Så gøyal konkurranse!
Jeg har en tendens til å lage hjemmelaget mat fra bunn når jeg vil gjøre noen glad.. Tror ikke det er helt bevisst, men er vel fordi jeg legger mye kjærlighet i maten - som andre kan få. På onsdag skal venninnene mine få gulrotsuppe, og på valentines er det mammas tur til å få noe godt i magen;-) (kjæresten får selvsagt smake!)

(glemte mailen: ingriluth@hotmail.com)

Anonym sa...

Så fantastisk fint antrekk! Jeg hadde blitt superglad om jeg vant, spesielt nå som jeg er student uten studielån! Krysser fingerene! :)

Kagina sa...

Digger antrekket!! Hadde ikke gjort noe om det havnet i klesskapet mitt :D Jeg pleier å skrive små postit lapper med søte ting til kjæresten hvis vi ikke skal ses så mye den dagen. På jobben har vi en tavle som jeg skriver og tegner morsomme ting på til de andre jeg jobber med og jeg er generelt en veldig positiv og glad person noe jeg tror smitter over på andre :)

MaritBE sa...

Så utrolig fint antrekk du har funnet frem her. Looove it. Det jeg gjør for å glede andre er og si gode ord til de og vise at jeg bryr meg. Det jeg også liker er å gi de overraskelser - helt tilfeldig - bare fordi de er til og betyr så utrolig mye for meg<3 Det trenger ikke koste mye eller være så fancy, bare en liten ting kan gi stor glede i en ellers "kjedelig" hverdag. En ting som også alltid fungerer er å smile til andre. Et smil smitter, så smil - uansett om det er noen du kjenner eller ikke. Stor klem fra Marit B. E.. maritbe.blogg@hotmail.com

Caroline A. sa...

Likte antrekket! Det jeg gjør for å glede andre er å bake cookies til dem. Jeg har en tro på at sjokolade hjelper mot alt og det gjør deg glad :)

Klem fra Caroline
(caroline_angelsen@hotmail.com)

Unknown sa...

Jeg og venninnene mine har tatt opp den gode, gamle tradisjonen med brevskriving. Vi bor langt fra hverandre for tiden, derfor er det alltid hyggelig å motta et håndskrevet, personlig og hjertefylt brev i posten. For å gjøre det ekstra hyggelig pleier jeg å legge ved en liten overraskelse - en liten sjokolade, fint brevpapir de selv kan bruke eller min favoritt; ulike teposer jeg nettopp har testet ut (vi er alle store tedrikkere;) ). Akkurat nå er favoritten Yogi tea sin Snack tea - den er fantastisk! Har sett du har skrevet at du liker deres te tidligere så du burde definitivt prøve den :)

Anonym sa...

Hei i dag kjørte jeg 2,5 time til fjellet for å gå på ski med ungene siden det er vinterferie og vi ikke skal reise noen plass. De ble glade :-) kjempefine klær :-)

Lise sa...

Jeg gjør mange ting hver dag for å gjøre andre glade. Leker med sønnen min, følger noen på instagram, inviterer på middag, går på besøk, klør mannen min på ryggen. Antrekket ser hyggelig ut. Hvilke sko ville du valgt til?

Veronica sa...

Så fiint!

Jeg tror de små tingene man gjør for hverandre i hverdagen, er de gledene som gir og betyr mest.

Som å lage en brødskive å stikke i hånden på mannen som er på vei ut døren til jobb. Vaske og brette sokkene hans, selv om de ikke alltid ligger i skittentøyskurven. Sokker er et mareritt ;)

Spør hvordan dagen har vært/ hvordan de rundt deg har det. La barna få besteme middag i blant, la de hjelpe til på kjøkkenet, vær spontan, le og tøys innimellom alt det seriøse hverdager og livet består av.

Det viktigste er for å glede andre er å rett å sett bry seg og engasjere seg i andres liv.

Kyss,klapp og klem <3

Brissi sa...

Hei:) Armyskjorta var fin!
På jobben pleier vi å gi hverandre små gaver i full hemmelighet, så dagene blir enda hyggeligere.

sibrian@online.no

Ingebjørg T. Mørch sa...

Hei! Jeg gikk forbi Vivikes i går og så på akkurat det samme antrekket! Jeg digger å overraske mann og barn med nybakte kanelboller eller banan/kokosmuffins. Dette faller alltid i god smak her i heimen. :-)

ingebjorg.t.morch@online.no

Hilde K sa...

På lørdag kjøpte jeg et par sko som søstern min har ønsket seg i over et år nå, pakket de inn og hang de på døra til leiligheten hennes. Hun ble megaglad og går nå rundt og fantaserer om hvem denne valentinen kan være....

Stine sa...

Jeg sender ofte korte fine ord og hilsener på sms til kjæresten og venner. Barna får ofte fine ord om hvor flotte dem er og hvor glad jeg er i dem,på matpapiret i matboksen:) Gir også ofte bort blomster,sjokolade eller andre små ting som gleder stort <3

Anonym sa...

Tøft! Skulle gjerne hatt på meg alt dette.

Jeg selv, blir glad når jeg får meldinger eller telefoner fra venninner/kamerater som vil stille opp litt ekstra i en hektisk hverdag. Derfor prøver jeg også å gjøre det samme tilbake til de. Særlig nå som vi er midt i flytting, er disse meldingen kjærkomne. Det er viktig å gi en hjelpende hånd til andre når de har perioder med mye på agendaen.
Kjøre, hente, lage middag, etc.

:)

Anonym sa...

Hei :) jeg smiler til mennesker jeg møter på gata, som jeg ikke kjenner. Alle burde smile mye mer i hverdagen :) Helene

frk sa...

for å glede andre holder det som regel å gi et vennlig smil, holde opp ei dør, hjelpe en dame med barnevogn av trikken eller simpelthen bare si hei. men når jeg vil glede venninnene mine, disker jeg opp med middag/kveldsmat, te og masse levende lys og så skravler vi til sent på kveld!

Unknown sa...

For å glede andre liker jeg å sende dem uventet post. Enten et gammelt bilde av oss jeg har kommet over, et smykke eller lignende jeg har dumpet over i en butikk og tenkt at er perfekt for den personen, en brent cd eller bare noe enkelt som litt inspirasjon: utklipp fra blader, bilder, tips og lignende :)

Karianne Mathisen sa...

Hei!
For å glede mine nærmeste, lager jeg middag til venner som er småbarnsforeldre og ikke har så mye tid til overs. Enkelt og godt for å samles og ha det koselig sammen.

Abbor'n sa...

Hei snuppelure ;)

Jeg bruker å gi ALT når jeg synger Vazelinalåter på karaoke'n, slik at venner og andre tilfeldige heldiggriser har noe å leve på i lang tid etterpå :D

Du er fin <3

Anonym sa...

Skulle nok ha gjort så mye mere for alle de rundt meg som jeg er veldig glad i....men det blir de små tingene. Levende lys, lage noe godt til middag, bake, sende koselig sms, og rett og slett vise at jeg bryr meg ;)

Anonym sa...

Jeg overrasket min kjære med en gave idag, iform av en nye spennende kaffebønner, og espressokoppen han ønsket seg. Han som elsker kaffe ble kjempegod, og måtte teste ut med en gang. :)) artig med en liten gave, når man ikke forventer det.

"The most boring woman ever" sa...

Jeg er en matelsker, så jeg prøver ofte å gjøre mennesker glad gjennom å lage middag eller bake til de. På min bursdag(som snart kommer opp), bruker jeg å lage masse god kake og invitere til barne og voksen bursdag. Ønsker meg ingen gaver, bare at folk kommer å spiser det jeg lager.

Elsker å gi gaver, prøver å gi gaver med mening. Noe jeg vet person ønsker seg eller trenger. Er et sånn lite fornuft menneske der.

Men først og fremst prøver jeg å gled andre ved å vise at jeg ser de. Gjennom kommentarer, liks på bilder og statuser, og ikke minst øyekontakt og smil. For en med sosial angst er ikke det bestandig det letteste, men jeg prøver og synes i grunn at det går bedre og bedre.

Ha en god helg fina <3

Sara Eleanor sa...

Vesten og skjorta gjorde at hjertet mitt stoppa opp litt! Antrekket i sin helhet var også helt nydelig, well done :)

Den ene tingen jeg pleier å gjøre som jeg tror jeg kanskje er litt kjent for er å skrive sanger til de jeg bryr meg mest om! Jeg er så heldig å være musikalsk innstilt, så det er utrolig koselig å kunne gjøre noe såppass spesielt for de som fortjener det! :)

Ellers prøver jeg å gjøre småting også!
Selvom jeg ikke har familie rundt meg, har jeg alltid vært så heldig å være omrunget av fantastiske venner, som alltid har gjort det de kan for å hjelpe/glede meg. Det kommer som en selvfølge at jeg gjør det jeg kan for å gjengjelde. Ringe for å si at jeg er glad i dem, invitere hjem til middag... Er jeg og handler og ser noe som får meg til å tenke på en venninde, så plukker jeg med meg den og gir i gave - om økonomien tillater det selvfølgelig. Jeg hører også nøye på hva venninder sier, og plukker jeg opp småønsker passer jeg på å kjøpe det til dem når jeg har mulighet. Vi kunne alle blitt bedre til å vise at vi bryr oss, med ord, eller små handlinger. <3

Ha en god helg! Var hyggelig å titte innom bloggen din igjen, altfor lenge siden sist :) Klem

thehippiecrit@gmail.com

Anonym sa...

Når jeg besøker venninner bruker jeg å ta med en liten oppmerksomhet i form av en liten blomst eller et kort. Ellers sender jeg de rundt meg melding en gang i blant bare for å si at jeg savner dem :) Elin

Pia Roland sa...

Jeg pleier å invitere på hjemmelaget suppe og vin på helt vanlige tirsdager eller onsdag for mine gode venniner. Slår alltid bra an og gleder kalde vinterkropper!

kaja sa...

Så fine klær! Jeg pleier å gi folk komplementer i hverdagen, gjerne også folk jeg ikke kjenner. Jeg blir hvertfall folk kommer bort og sier hyggelige ting til meg:-)

Marie sa...

Jeg pleier å glede andre med meningsfulle eller kanskje interne godsaker. Enten det er favoritt maten, en eller en inside joke som får frem smilet. Dette antrekket her hadde ihvertfall fått frem mitt smil! :)

Ha en fin dag,
Mvh Marie - marie.jacobsen@live.no

KriKri sa...

Så nydelig antrekk du har plukket ut! For å glede andre har jeg tro på små gleder i hverdagen! Smile og spre hygge rundt meg når jeg er på jobb og pusle rundt kjæresten og datteren når jeg er hjemme! Koselige kjæreste-smser, lage sunne måltider av bare omsorgshensyn, kyss og klem hver eneste dag :-) Være optimisten når andre har minusdager :-)
nykristin@gmail.com

Elin sa...

Åååh! Jeg elsker å glede andre. Gleden i ansiktet på den som blir overrasket er en vinner - uansett:)
Jeg er flink å sende bilder til de jeg jeg er glade i (ja, de gode gamle papirbildne pr. post). Jeg fremkaller en god bunke bilder og sender ut med gjevne mellomrom. En vennine har laget sin egen bildevegg med bildene hun har fått. Da gledes vi begge når vi står og mimnrer foran veggen :)
Bildeglad klem fra Elin

elintolp@hotmail.com

Anonym sa...

Heisann :-)

Super fine vårfavoritter du har plukket ut, prøver lykken og legger igjen noen ord om hva jeg gjør for å glede andre.

Det å glede andre i hverdagen, er vell noe vi alle kanskje burde bli litt flinkere til?

Det som jeg bruker å glede andre med i hverdagen er gratis og det er noe som alle trenger å høre en gang i blant. Og det er å fortelle de som betyr mest for meg her i verden, hvor glad jeg i de.

Det er noe jeg syns alle burde bli flinkere til i en slik travel og masete verden vi lever i.

Har teste det ut flere ganger og vet at det virkelig varmer hjertet.

Ha en strålende fin søndag!

Hilsen

Fast bloggleser :-)

malin_nesbakk@msn.com

Maria B. sa...

Hei Ladybirdsnest!

Det er så mye man kan gjøre for å glede andre, og jeg har lært meg at det enkle ofte er det beste. Jeg har jobbet som sykepleier de siste tre årene, og ser stor glede i å kunne hjelpe og være tilstede for pasientene mine, ikke minst pårørende også. Ja, jeg møter mange triste skjebner og det er tøft, men det er virkelig givende å være til hjelp for mennesker som går igjennom en vanskelig periode. Den følelsen er uerstattelig!

Dette var forresten et nydelig vår-antrekk.. det ville vært stas å få kunne bytte ut den hvite uniformen etter vakt, med dette her :-)
Med ønske om en fin dag fra Maria B.

Beate sa...

Jeg er ganske flink til å gi folk komplimenter og så gir jeg kjæresten min små oppmerksomheter når han minst venter det, bare fordi. Da blir han så glad :-)

Hilsen
Beate

bklement@online.no

Unknown sa...

først vil jeg si at det er et super fint antrekk:-))
det og glede andre gjør meg også glad. hvis jeg kan gjøre andre glad er den største gleden jeg selv kan få.
måten jeg kan glede min mann på er og lage en deilig frokost med egg og nybakte rundstykker:-))
hvis jeg ser han har mye og tenke på og ikke ser så glad ut prøver jeg og opp muntre han med og si han er en flott mann med mange gode egenskaper og er ett godt menneske som tenker mer på andre enn seg selv. jeg lager alltid matpakke til han som han tar med seg på jobb noenganger skriver jeg små lapper og legger ved som feks elsker deg, stolt over og være konen din. noenganger legger jeg en sjokolade nedi.
jeg håper men egentlig vet jeg han setter stor pris på det og blir veldig glad for oppmuntringen:-)

egentlig syntes jeg vi er alt for lite flink med og gi hverandre komplimanger. men det er nok pga en hektisk hverdag og mye og tenke på. derfor er det viktig at vi den tiden vi har bruker til og gjøre våre kjære glsd og vise hvor mye vi setter pris på de.:-)))

Helle Marie sa...

For å glede andre bruker jeg å vise at jeg setter pris på dem, enten ved ord eller handling. Det kan f.eks. være å gi ros til en kollega for å ha gjort en god jobb, eller sende et hyggelig kort til ei venninne som bor langt unna.

helle.marie@gmail.com

anita_senorita sa...

Jeg pleier å bake noe og enten gi det bort eller invitere noen på kaffe:)

Cecilie - lovemsb sa...

Jeg pleier å bake til kollegar, det skal jeg jammen gjør i dag, så får de fersk gjærbakst når de kommer på jobben imorgen:)

Camilla W sa...

For noen flotte bukser! Flink du er!

Jeg har mest tro på å vise mennesker som betyr noe for deg at man er tilstede, viser omsorg og bidrar. Ofte de små ting man tar litt for gitt som er viktige! Omsorg og kjærlighet. Gode ord og handlinger!

aboof-chocolate sa...

Gleden av å glede andre er den største glede :-) :-) Før trodde jeg at jeg måtte undertrykke meg selv og mine følelser, i ønske om å glede andre. Glede andre var min heltidsjobb, uavhengig av om de menneskene gledet eller skadet meg. Nå jobber jeg med å være den beste utgaven av meg selv, være tilstede i nuet og være ærlig om mine følelser i håp om at å være snill med meg selv, vil kunne glede andre.
For å nevne én ting spesifikt jeg gjør for å glede andre, vil jeg si at mitt fokus ligger i at mennesket ble født med to ører og én munn. I den forstand at jeg lytter og legger merke til de små tingene.
De minste gledene har alltid vært og vil alltid være mine største gleder, og å legge merke til hvert enkelt menneske sin individualitet og la de vite det at du ser dem utgjør lykkelige mennesker, tror jeg.

thisis2me@gmail.com

Marianne sa...

For en deilig gave!

En gang i uka ringer jeg min kjære farmor for å si at jeg er glad i henne & farfar, og fordi hun setter så enormt stor pris på den samtalen. Det gjør jeg også, hun er mitt forbilde - søte farmor!

vibekeo sa...

Jeg bruker mye tid på telefon i jobben, og uansett hvor sure folk er avslutter jeg alltid samtalen med å ønske vedkommende en riktig god dag. Jeg merker at det får dem til å trekke litt på smilebåndet;)

Rock'n Roll Ballerina sa...

For et flott antrekk, og en herlig konkurranse. Dette vil jeg gjerne bli med på.

Jeg tror at det med å glede andre starter med en selv. Først sørge for å gjøre degselv glad, noe som fører til at man lettere gjør andre glad.

Dette gjør jeg for å glede andre:
Ha fokus på det positive og gi positiv oppmerksomhet til andre.
Lytte.
Komplimenter er så koselig å få, og også veldig koselig å gi.
Gir klemmer til de som jeg er glad.
Hjelpe de som trenger dette i hverdagen, eks hjelpe en eldre person med å handle.
Sende små koselige sms/brev/kort til mannen min.
Lage mat for andre.
Si at jeg er glad i de som jeg er glad i.
Rett og slett ta vare på de gode øyeblikkene i hverdagen.

Tvi tvi alle sammen :)

mia sa...

Jeg tror folk blir glad når jeg sender oppmerksomme sms, bare for å si "lykke til", "god helg", "tenker på deg" osv. Aller mest gjør jeg for å glede gutten min på 3, men der får jeg alltid enda mer glede igjen:)