Sider

31.07.2009

Spotify


Graphic: let i play
Jeg har forstått det slik at Spotify er noe jeg bør sette meg inn i, det både blogges og fjesbokes om. Det står herved på listen over ting jeg skal sette i gang med når min splitter nye flotte MacbookPro er i hus. Noen som bruker Spotify allerede? (Ja jeg vet faktisk om flere av leserne mine som gjør det...) Kanskje dere kan gi meg noen argumenter for at jeg skal finne ut hve dette dreier seg om.
------------------------------------------------------
It seems like everyone uses Spotify these days. I haven't discovered it yet, but I'm planning to. Are you using it, and why? I'll guess this will be one of all the thing I will start discovering when I get my MacbookPro.

16 kommentarer :

Andrea sa...

Helt klart noe å sette seg inn i. Live streaming av musikk. Gratis og lovlig! Genialt!

Det aller beste er jo at man kan lage spillelister, og dele dem med andre. Jeg jobber i nettavisa til Bladet Tromsø, og har blant annet laget lister til begge de største festivalene i byen. Bukta og Døgnvill. Disse linker vi inn til når vi skriver om festivalene, så kan folk få en smakebit av hva festivalen har å by på.

Er også en fin måte å lete, høre og oppdage musikk på!

Lykke til!:)

Andrea

Pinton sa...

Off, hva er dette for noe da?! Jeg blir jo sittende for evig på denne Pc'en:)

linda-mari sa...

Det er veldig lett. Man bør søker på sang/artist, og trykker på play:))

Andrea sa...

Kjempelett, og så ser det veldig likt ut som itunes, så det er lett å lære!:)

Ladybird sa...

Andrea: Tusen takk for en god forklaring, jeg gleder meg til å sette i gang. det virker jo så genialt når det omtales av andre :)

Bør man ha gratisversjonen eller oppgradere?

Pinton: ha ha ha...man har jo et liv utenfor denne firkantede skjermen og ;)

Andre og Linda-Mari: takk takk, dere er så søte og behjelpelige! :)

Andrea sa...

Jeg ville starta med gratisversjonen. Forskjellen er at det er en del reklameavbrudd i den (noen steder må man jo få finansiering fra). Om man liker det, og blir å bruke det mye, kan man betale for det etterhvert.

Det gjør kjæresten min, og det er deilig å slippe reklamen!:)

Ladybird sa...

Tusen takk, igjen! Du gjør jo dette veldig enkelt for meg. Da vet jeg en ting min flunkende nye Mac skal ha ;)

Ladybird sa...

Og du, Andrea, jeg hørte noen sa at man måtte ha inbydelse for å starte med Spotify. Stemmer det? :)

Andrea sa...

Du får skrive om erfaringene dien etterhvert. Og kanskej du kan dele noen fine spillelister med oss!?

Jeg har kjøpt nytt skin til min mac i dag, og gleder meg til å komme hjem å prøve. Først: jobbe!

Ladybird sa...

Ja, du skal jammen ikke se bort bort fra at jeg skriver litt om mine nye tekniske erhvervinger ;) Å få et innblikk i andres spillelister er jo så gøy :) Jeg liker Spotify allerede jeg...uten å ha begynnt å bruke det.

Yeaaay, da blir Mac'en din en riktig stud ;) Jeg sitter her og knoter med min, som ble pakket opp for to timer siden. Jeg elsker den og gleder meg til tilvenningsfasen er over ;)

har en ny Ipod i samme slengen, så blir litt å sette seg inni her ;P Men det er bare moro :)

Tulipe Noir sa...

HAHAHA. - Har du ikke spotify??? Tregig ass. hehe..neida ;) Det er ganske så banebrytende, samtidig skjokkerende enkelt. SÅ jeg sier som de andre: Check it out :) (Ladybird er bare sooo last year altså...hihi..)

Ladybird sa...

Tulipe Noir: ha ha ha ha...du altså ;) Er det en side jeg ikke har fått nerdet meg, så er det på musikksiden. Men nå har jeg store planer om å installere Spotify og ny Ipod, så nå går det veien. Kos deg i helgen søte, hvor enn du tilbringer den!

Kanskje jeg bruker deg som min Spotify mentor i fremtiden..kan tenke meg du har noen snasne spillelister på noe musikk jeg aldri har hørt om også ;)

Cecilie sa...

Spotify er gøy og veldig lett =) Det er veldig greit å oppdage nye artister der, man trenger ikke vente på nedlasting hvis man vil høre flere sanger av samme artist. Deretter kan man kjøpe cd etterhvet. Jeg skal også bestille mac når jeg kommer hjem til Tromsø, gleder meg =)

Ladybird sa...

Cecilie: jeg skjønner jeg har gått glipp av noe her, så nå må jeg sette i gang ;)

Gled deg til Mac, jeg elsker min!

Anonym sa...

Spotify er genialt til å lete i og høre musikk på uten å ha cder selv eller laste ned drøssevis med musikk. Sitter og hører på Spotify selv nå :)

Ladybird sa...

Det er bra, da får jeg sette i gang og nerde meg enda mer med denne Macen ;)