Sider

18.07.2010

Sommerpleie av håret

Color Extend After-Sun Mask

Color Extend Sun Sparkling Shield
Color Extend Sun Solar Screen SPF 10

Photos: ladybird
Color Extend Sun Shimmering Defense

Sommerhåret trenger ekstra pleie og omtanke etter utallige runder med saltvann, klor og sol. Hvis man ikke tar ekstra godt vare på håret om sommeren så sitter man gjerne igjen med knusktørt hår som må klippes utallige centimeter når sommeren er over. Jeg har tatt mine forhåndsregler for at sommerhåret mitt skal holde seg friskt og sunt hele sommeren igjennom. Her er noen av mine sommerfavoritter for håret.
Summerhair needs summercare. If you don't take care of your hair during summer you'll end up with dry hair, faded color and a solid haircut. I surely don't want that and will take extra good care of my hair this summer.

Color Extend Sun Mask fra Redken
En næringsgivende maske for fargebehandlet hår som har fått sin del av sommersol og saltvann. Jeg bruker denne masken ved hver eneste hårvask hele sommeren. Den etterlater mitt tørre sommerhår mykt, glansfullt og styrket. Husk å alltid bruk balsam etter hårkur, kuren gir næring til håret og balsamen lukker skjellagene i håret, håret får en helt annen glans! Mange frisører påstår også at det er bortkastet å bruke masker hvis man kun gjør det et par ganger  i måneden, best effekt får man visstnok ved å bruke hårmasker langt hyppigere. Om det er sant vet jeg ikke, men jeg prøver å gjøre det beste for min manke.
Repair, gives intense moisture and softens dry and distressed summerhair. Leave my hair soft and healthy.

Color Extend Sun Sparkling Shield
Dette er en litt oljete og fet spray som beskytter håret mot UVA/UVB-stråler og forhindrer at håret absorberer mineralene og kloren håret utsettes for ved bading. Den inneholder bittesmå glitterpartikler som gir ekstra glans. Jeg må innrømme at jeg var en tanke tvilende til dette produktet. Spray med glitter i, det virket rett og slett upraktisk og en smule harry. Men så feil kan man ta, dette endte nemlig fort opp som mitt favorittprodukt! 
Håret mitt er ganske så uregjerlig til tider, det har godt med fall, er alltid en tanke tørt og bruser seg veldig fort. Jeg kan legge meg med en frisyre og våkne opp med en annen, håret lever rett  og slett sitt eget liv. Totalt uregjerlig med andre ord. For å temme denne hårkassa så tyr jeg ofte til oljer, jeg kan fint påføre olje i håret uten at det blir fett. Oljene roer ned håret mitt, gir masse glans og definerer fallet. Denne sprayen var helt super, den forvandler mitt tørre sommerhår til en glansfull manke. Sprayen må allikevel brukes med måte, da til og med mitt hår ender opp med å se en tanke fett ut hvis jeg bruker for mye inn mot hårbunnen. Ellers var den helt perfekt for mitt bustehue! Denne sprayen er jeg blitt så glad i at jeg kommer til å bruke den året rundt, da den er så super for min hårtype.
I love love love it!
I just love this product! It is an oily spray that leaves my dry hair looking supersleek and shiny. My rebellious hair suddenly looks healthier than ever. My new favourite hairproduct, I'll keep using this one all year long!

Color Extend Sun Solar Screen SPF 10
Håret trenger beskyttelse mot sommersola og en god solfaktor er en god idé. Denne sprayen sprayer jeg i håret før jeg skal ut i sola, den inneholder SPF10 UVA/UVB-filter og beskytter både hår og hodebunn. Den inneholder også ceramider som styrker og reparerer håret. Håret føles en anelse stivere etter påføring, men den effekten avtar raskt, noe jeg foretrekker. Sommerhår skal være mykt og glansfullt ikke stivt og stramt.
Protect my hair and scalp against sundamage. Your hair also needs protection from those damaging rays!

Color Extend Sun Shimmering Defense
Dette er en krem med shimmereffekt som pleier sommerhåret og etterlater det friskt og glansfullt. Håret mitt trenger mye omtanke nå om sommeren og denne kremen er en kjær venn som styrker håret mitt og beskytter det mot ytteligere soleksponering. Håret får godt med glans og brusete ender samles og ser friskere og finere ut. Jeg bruker den etter hårvask og som en touch-up når håret ser litt slitent og trengende ut. Også lukter den helt fantastisk! De andre Redken seriene lukter godt, men Color Extend Sun serien lukter skikkelig yummie! Den har en superfrisk og sommerlig lukt av mango. Yum yum! 
Detangles, revitalise and makes my hair softer after a day in the sun. It also protect against those dangerous rays. Smells mango, really summerish and fresh!

7 kommentarer :

Julie sa...

Her fant jeg mye jeg vil kjøpe for håret mitt liker ikke Spaniaværet.

Anonym sa...

Nå blir det Redkenshopping på meg og ja!

monique Lund sa...

Å, herlig! Jeg elsker redken sine produkter - de er alltid en sikker vinner!

Monique Lund sa...

Litt treg i avtrekkeren - men da har jeg fått svart på tagen din! :)

Victorias Inspirasjon sa...

Jeg har også denne sol-serien til Redken og er kjempefornøyd :) Bruker Redken ellers i året også :)

Kari sa...

Redken er alltid en sikker vinner. Gode ambefalinger :)

Ladybird sa...

de produktene er skikkelig gode :) jeg trodde det var litt bortkastet å bruke spesialprodukter om sommeren, men jammen føles håret mye freshere! Jeg bruker ofte Redken året rundt og nå har jeg jammen meg funnet flere favoritter derfra ;)

Monique: veldig morsom lesing ;)