Sider

14.08.2009

TSH - Tagged TSH


Photos: Ladybird
Tina Steffenakk Hermansen tok pusten fra meg i februar med sin egdy, rocka visning. Jeg gikk ut fra den visningen med et sug etter flere av plaggene. Det skjedde ikke nå med Tagged TSH kolleksjonen. Det skal vanskelig gjøres å ha like mye edge med en langt mer fargefull sommervisning, som i en vinterkolleksjon der man kan leke seg med rikere farger og luksuriøse tekstiler.
Denne kolleksjonen falt litt mellom flere stoler for min del. Vanligvis kan jeg plukke fra hverandre stylingen og se ok det er potensiale i enkeltplaggene, selv om helhetsinntrykket ikke er på topp. Men her satt jeg ikke igjen med et eneste plagg jeg ville vært villig til å brukt penger på. Det er synd, for TSH har mange gode ideer. Ta for eksempel de fantastiske ryggene på kjolene hennes, de var virkelig flotte, men resten av kjolene klarte ikke å leve opp til de flotte ryggpartiene. De blir litt for mye, på en gang. (Og det tror jeg er en ting som ofte skiller noe middelmådig, fra noe fantastisk.) Jo enklere plagg hun viste, jo bedre likte jeg de (den hvite lange kjolen, den sorte kjolen med bar rygg).

Det finnes mye bra i TSH sin design, men jeg skulle gjerne sett en mer clean versjon av denne kolleksjonen. Med fokus på flotte rygger. Keep it clean.
------------------------------------------------------------------
TSH showed her spring/summer collection called Tagged-TSH at Oslo Fashion Week. Icecream colors, stripes, ruffles and big prints made out a summerish collection. I did not quite make it for me, I still prefer her last fall/winter collection. I miss the edge, the clean silouettes and the roughness of her previous collection. There were some great details though, like those backs of some of the dresses. But in the end, I did not crave for any of the items leaving the show.

Ingen kommentarer :