Sider

20.09.2009

Test: Ole Henriksen On the Go Cleanser og Pick me Up Toner

Makeupmekka sendte meg for en måneds tid siden Ole Henriksen sin On the Go Cleanser og Pick me Up Toner. Jeg har allerede lagt min elsk på noen av Ole Henriksen sine produkter og det var derfor spennende å teste noen nye. Jeg liker filosofien bak produktene, at de skal være så rene og naturlige som mulig, enkle i bruk og inneholde masse digg fra naturen. Parabenfrie er de også, noe som gir et stort pluss i boka hos meg.

Photos: ladybird
Når det kommer til ansiktsrens så har jeg noen kriterier jeg liker å få innfridd; rensen skal fjerne all sminke (uten at man må bruke sminkefjerner i tillegg), naturlige ingredienser er alltid et pluss og produktene må lukte og føles behagelig og ikke etterlate huden strippet for fuktighet.

Ole Henriksen sin On the Go Cleanser fjerner all sminke, også øyesminke. Jeg liker det enkelt og synes det er utrolig unødvendig å bruke renseprodukter som ikke fjerner all sminke. Så her besto den med glans.
Den bestselgende rensen inneholder masse C vitamin og seaweed, og lukter himmelsk av orange sitrusfrukter. Deilig forfriskende om morgenen! Huden føles heller ikke tørr rett etter rens, slik som noen renseprodukter har en tendens til å få huden til å føles. Var faktisk litt overrasket over dette, da det er en rensegel, og de har en tendens til å tørke ut huden. Men det gjorde den altså ikke, huden føltes myk og fuktet frem til jeg påførte ansiktskremen min.

Alt i alt en veldig god rens som jeg kunne tenke meg å fortsette å bruke. Den var også overraskende drøy i bruk. jeg fikk tilsendt en liten reisestørrelse og den er fortsatt nesten halvfull, etter flere ukers bruk.

Pick me Up Tonic var det andre produktet jeg fikk tilsendt denne gangen. Jeg liker enkle renserutiner og styrer stort sett unna rutiner som krever tonere (jada...jeg vet at det er veldig bra for huden...).
Denne toneren var veldig behagelig på huden og etterlot ingen klissete hinne, noe noen tonere gjør. Huden føltes heller ikke tørr, noe noen tonere også har en tendens til. Den inneholder en rekke naturlige ingredienser som C vitamin, AHA syrer, blåbær, rose, fersken og kamille, som visstnok skal eksfoliere og øke cellefornyelsen, fukte, virke beroligende og betennelsesdempende.
Jeg synes det var en forfriskende toner som etterlot huden fuktet og frisk, dog jeg var ikke helt bekvem med lukten. Den luktet ulike sitrusfrukter kombinert med en varm vaniljelignende lukt, en tanke kvalmende, men heldigvis ikke for sterk slik at det gikk helt fint å bruke den selv om man ikke liker lukten så godt.

Ole Henriksen har masse deilige produkter og disse føyer seg inn i rekken over produkter jeg kunne tenkt meg å fortsette med.

I have been testing Ole Henriksens On the Go Cleanser and Pick me Up Toner for some weeks. Both are full of natural ingredients and feels great on the skin. I just loved the smell of the cleanser, just like orangecolored fruits, it felt really awakening in the morning. I was a bit surprised that they left my skin feeling hydrated, gelcleansers have a tendency to strip the skin. I can easily consider letting these two products continue in my daily routine. Thanks to Makeupmekka for letting me test them out!

6 kommentarer :

Anonym sa...

Den har jeg også, veldig god! :)

Ladybird sa...

Den lukter så herlig :)

Anonym sa...

Hei. Kan du anbefale en god øyekrem? Jeg har forsøkt flere uten å finne en favoritt.
Trude

Ladybird sa...

Trude: Jeg skal innrømme at øyekrem er en ting jeg er litt dårlig på, jeg glemmer rett og slett å bruke de. har for øyeblikket en fra Decleor, harmonie om jeg ikke tar helt feil. Den er veldig deilig, men jeg bruker den med så ujevne mellomrom at jeg føler jeg ikke helt kan si hvilken innvirkning den har på huden min :) Skal love å skjerpe meg ;)

Anonym sa...

Kommer do forresten med anmeldelse av three little wonder fra ole henriksen?=)

Ladybird sa...

Anonym: Jeg kan ikke love noe, men jeg skal prøve å gjøre det ;) Flere som har spurt :)