Sider

26.08.2009

Red red lips

Photo: googlet
Hvis jeg noen gang skal prøve å bli tilfreds med røde lepper så er tiden kommet. I høst skal røde lepper være det virkelig store, og jeg er klar for å teste det ut. Noe skeptisk er jeg dog, jeg har nemlig bare dårlige erfaringer med tidligere rødfarger jeg har testet. Jeg ser rett og slett ut som jeg skal ned å jobbe på hjørnet. Og det er ikke tull, det utsagnet er nemlig blitt bekreftet av et par makeup damer. Men jeg går på med godt mot og håper å finne den perfekte fargen for meg. Jeg tror nemlig den finnes der ute. Liker dere røde lepper, og hva er deres favorittlebestift i rødt?
----------------------------------------------------------------------
I'm ready to test out some red lips. I'll just have to find that perfect shade of red first. What is your favourite red?

13 kommentarer :

Angeli sa...

Åh, jeg er også på utkikk etter en rød lebestift, men hittil har jeg ikke funnet en jeg kler =/. Det er virkelig vanskelig å finne den perfekte fargen:/. Tror jeg vil starte med en som er litt bringebærrød--->virker mindre vågalt enn en skarp rødfarge :P

Mia sa...

Jeg elsker Chanel sin nr 64, den matte! Står helt stille med navnet nå....men det kan jeg finne ut til den hvis du vil?!

AX80 sa...

I couldn't agree more. Red lips are the color femininity and I'm glad they're back stronger than ever.

Having said that. I'm loving to see purple colored lips as well.

Barbro Andersen sa...

Red lips are hot, but I can't get to get it right either :S I will try, though - and let you know if I find a good one =)

Anonym sa...

Flamenco red fra Clinique. Den er RØD og sitter godt.

Ladybird sa...

Angeli: det er overraskende vanskelig å finne den rette rødfargen. Jeg tror også jeg satser på en som nærmer seg mer mot bringebærenden av skalaen enn tomatnyansene...får se hvor man ender opp ;)

Mia: takk for godt tips. Så lenge jeg vet nummeret så skal jeg nok klare å finne den ;)

AX80: I'm not a lipstick girl, but I1m trying to be. I guess this is the season for speeding it up ;)

Anonym: takk for godt tips. Holdbarhet er en fordel, rød lebestift som er halveis borte er ikke så lekkert ;)

Ladybird sa...

Barbro: Kan love deg at jeg legger den ut når jeg finner den ;) Jeg så for meg at du rocka rød lebestift jeg ;)

Tulipe Noir sa...

Åh, jeg vil også ha rød lepper. Bra innlegg! Er veldig på jakt selv. Men jeg har litt store lepper, så jeg er litt redd det kanskje blir litt vulgært..... Men rop ut hvis du finner en som funker er du snill??

Lise sa...

Jeg skal også prøve meg på det i høst! (så snart tuppa er ute av magen å jule-festene nærmer seg:P) har vært på nippet mange ganger før, men har liksom ikke kommet meg ut av badet med det ;)
Har funnet ut at det er finest om en bruker lite sminke i resten av fjeset.. noe jeg ikke er så veldig fan av, men jeg må vel prøve det og ;)blir vel blekere og blekere i løpet av vinteren å da er det jo max å prøve med røde lepper ;)

Ladybird sa...

Tulipe Noir: tror du får litt den samme følelsen som meg, for jeg synes også leppene mine er litt for store til å kle rødt. det blir liksom så mye...men det handler vel sikkert om å finne den rette fargen og bare bli vant til å ha så knallfarge på leppene ;9 denne høsten satser jeg på å bli tilfreds med røde lepper! ;)

Ladybird sa...

Lita: Naturlig sminke ellers er absolutt flottest. Ellers blir det fort too much. Jeg ser for meg at du kler røde lepper knallgodt, det er sikkert kjempefint til din lyse fine hud og korte frisyre!

Anonym sa...

Rød: MAC Russian Red, såvidt jeg husker Madonna's fave siden mange år tilbake...
Cerise: YSL no 19, en classic siden Studio 54, kjempelekker farge.

De har ulik tekstur; mac'en er noe mattere/tørrere enn YSL, men begge sitter godt og -det viktigste- gir inntrykk av hvitere tenner.

Jeg bruker alltid YSL lipliner no 3 til nevnte cerise leppestift, men ikke som kontur. Jeg bruker den som underlag; fyller inn som med en leppestift, "visker ut" harde konturer og tar på 2 lag av nummer 19. Sitter perfekt hele kvelden :-)

tina h

Ladybird sa...

tina h: MAC sin Russian Red har jeg hørt masse om, så jeg må nok teste den på og se pm den funker for meg. Har lenge sirkelt litt runsdt YSL sine lebestifter og vurdert de, så dette var et hett tips ;)

Tusen takk for gode tips, jeg liker å vite hvordan de oppfører seg og føles på. Og et blendasmil kan man jo ikke si nei til ;) Kanskje dette ender med at jeg blir en lebestiftfrøken også ;)