Sider

21.09.2013

En perfekt mix!

Photos: ladybird
En enkel rask juice som er veldig sunn, spesielt for oss jenter! Kjør appelsinjuice og spinat i en stavmikser, og vips så har du en frisk juice proppet med vitaminer og ikke minst jern! C-vitaminene hjelper kroppen til å ta opp alt jernet i spinaten, slik at man får topp utnyttelse av jernet som er ekstra viktig for oss jenter. Og kanskje du er blodgiver slik som meg? da er det ekstra viktig å få i seg litt ekstra jern. 
Ellers kan du jo bare drikke den fordi den er supergod og veldig bra for kroppen!

A quick and tasty juice perfect for girls! Mix orangejuice and spinach in a mixer, and enjoy the healthy mix of vitamin C and iron. Iron is extra important for us girls, and the vtamin C in the oranges helps the body to get use of all the iron in this juice.

3 kommentarer :

Anonym sa...

Veldig nysgjerrig på CC cream, og om mulig enda mer når den er fra Ole Henriksen. Er veldig fornøyd med de produktene jeg har testet fra ham tidligere, og om jeg kun skal bruke ett ord må det bli GLØD.
Ha en fantastisk helg!

Mvh
Marianne B

Anonym sa...

Hei!

http://www.bramat.no/kosthold/naeringsstoffer/54-jernfattig-ikke-spis-spinat

Lite tips; kroppen klarer ikke å utnytte jernet i spinat grunnet en syre som binner jernet. Men spinat er veldig sunt, bare ikke som kilde til jern! :)

Ha en fin mandag! Hilsen Elisabeth

Ladybird sa...

Hei Elisabeth! Tusen takk, det viste jeg ikke :-) da får jeg fortsette å spise alle jerntablettene jeg får av blodbanken!