Sider

28.07.2014

Fuktighetskur - Joico K-Pak Intense Hydrator

Photos: ladybird
Her er den, fuktighetskuren jeg tidligere har nevnt at jeg skulle skrive om. Joico sin K-PAK Intense Hydrator. En skikkelig boost av fuktighet til håret. I disse dager så bruker jeg en shampoo og balsam med mye proteiner fra Kérastase, og da synes jeg det er et must med en god fuktighetskur i tillegg. Proteinprodukter bygger jo opp håret, men kan gjøre det trått, tørt og litt uregjerlig - da er det supert å tilføre godt med fukt som gjør håret mykt og glansfullt igjen.

Og akkurat nå, er dette min favoritt når det kommer til fuktighetskur for håret. Joico er jo kjent for gode kurer, deres K-PAK Deep Penetrating Reconstructor er jo kåret til beste hårkur over 10 år på rad, men den er mer basert på gjennoppbygging ved hjelp av proteiner, og er dermed ikke helt det jeg er ute etter nå. Derfor falt valget på Intense Hydrator. Intense Hydrator har en lett kremete konsistens og man trenger ikke så store mengden før man føler at man har fått fordelt den godt inn i håret. Jeg passer alltid på å håndkletørre håret før jeg tilsetter kur, da dette gjør at man får maks utbytte av kuren, da mye ellers vil renne ut av håret på grunn av overflødig vann. Kuren trenger ikke sitte i så lenge, jeg lar den sitte i cirka fem minutter mens jeg skrubber huden eller barberer leggene. Du merker det allerede når du skyller kuren ut av håret at den har gjort godt, håret føles glattere og sunnere og mettet med fukt, men ikke tungt slik som noen kurer kan virke. Dessuten lukter dern mildt og rent (heldigvis ikke banan slik som K-PAK Deep Penetrating Reconstructor lukter). Denne skal definitivt pakkes med i kofferten når vi om noen dager setter kursen sørover for en deilig ferie i Kroatia. med masse sol, bading og saltvann så trenger håret litt ekstra pleie. 

Jeg har kjøpt kuren her, men du kan få tak i den i masse frisørsalonger landet rundt.

Ingen kommentarer :