Sider

06.11.2015

Jakten på den perfekte mascara!

Inneholder produktlenker
Photos: ladybird
Finnes egentlig den helt perfekte mascara? Jeg er ihvertfall stadig på jakt etter en som er enda bedre enn nåværende favoritter. Det siste halvåret har jeg brukt Lash Queen Feline Blacks fra Helena Rubinstein og Virtuôse Precious Cells fra Lancôme. Helena Rubinstein sin mascaraer er jevnt over veldig gode - jeg har aldri brukt en mascara derfra som jeg har mislikt. Og Lash Queen er nok en av favorittene derfra. Den har en veldig god kost, den gir lange vipper og en ganske naturlig look, som kan bygges opp til en mer markert look. Definitivt en av mine favorittmascaraer. Lancôme sin Virtuôse Precious Cells er også en god mascara, men den når nok ikke helt opp på favorittlisten. Og det er to grunner til at den ikke når helt opp, den kan drysse litt slik at man får pandaøyne utover dagen og den er ganske vanskelig å vaske vekk. Selv om jeg vasker ansiktet grundig så sitter det alltid igjen mascara når jeg har påført denne, man må nesten bruke en sminkefjerner. Det synes jeg er litt kjedelig med en hverdagsmascara. 

For en stund tilbake så tipset frisøren min Linn om Benefit sin  Roller Lash. Og når Linn skryter av sminke, da er jeg lett å overtale. Hun er tross alt en av Norges beste stylister, og styler både hår og sminke på en stor andel av magasincoverne her til lands. (Ta en titt på Linn sin blogg her). Jeg var da ikke klar over at Benefit ble solgt i Norge, så jeg så for meg at denne måtte bli med hjem på neste utenlandstur. Men et lite googlesøk senere fant jeg ut at nyåpnede Douglas fører Benefit. Lykke! Benefit er et merke som også har en rekke andre digge produkter, slik som Benetint produktene deres. Mascaraen ble klikket hjem med en gang, og nå er jeg klar til å teste den ut!

9 kommentarer :

Lille sa...

They`re real maskaraen fra Benefit er også veldig god :) Kjøpte den i brun sist, og er veldig fornøyd med det!

Anonym sa...

Test ut Tom Ford sin maskara. Dyr, men verdt hver en krone:)

Anonym sa...

Elsker YSL sin shocking mascara, og også false lash/volummascaraen. Absolutt noe å prøve :-)

Supersim sa...

Så lekre bilder! Jeg ble veldig nysgjerrig på både Helena Rubinstein og Benefit sine maskaraer. Etter at jeg nærmest plukket vippeextensions av én og én trengs det en god maskara for å si det sånn ;-)

Marte sa...

Roller lash er den beste mascaraen jeg har prøvd! ..og jeg har prøvd mange 😝😃 vippene blir superfine og null dryssing!

Ladybird sa...

Lille og Marte: jeg er superfornøyd med denne fra benefit! Har bare en ting å utsette på den sålangt, den er litt vanskelig å vaske bort med vanlig ansiktsrens. Må vel ta en liten review av den etterhvert ;-)

Ladybird sa...

Anonym: Ohhhhh, aldri testet sminken hans - de har den på Gimle, sant?

Ladybird sa...

Anonym: YSL er gode, men de tørker så fort ut synes jeg. Også lukter det så mye av de at det nesten svir i øynene :-))

Ladybird sa...

Supersim: hahaha, det høres litt kjent ut, jeg prøver meg på vippeextension, men det går en måned eller to! Helena Rubinstein er alltid et godt valg på mascara, og denne fra Benefit er også super sålangt! Bare bittelitt vanskelig å vaske bort med vanlig ansiktsrens, så jeg våkner ofte opp som en vaskebjørn ;-)