Sider

08.11.2015

Vinn Pai Skincare produkter!

Samarbeid med skinlove.no
Photos: ladybird
De siste ukene har jeg testet ut de deilige produktene fra Pai Skincare. Pai Skincare ble grunnlagt av  den britiske kvinnen Sarah Brown etter at hun i mange år hadde slitt med allergier og sensitiv hud. Legene anbefalte henne piller for å få bukt på plagene, men hun ønsket ikke å være avhengig av piller resten av livet. Hun begynte å undersøke hvilke ingredienser som trigget disse plagene for henne og fant ut at disse ingrediensene førte til helseproblemer blant store deler av befolkningen. Det resulterte i Pai Skincare, en serie hudvennlige produkter fri for skadelige ingredienser som blant annet ftalater, parabener, sodium lauryl sulfat. Serien er basert på naturlige ingredienser, de er stort sett økologiske og veganske, og de er selvfølgelig ikke testet på dyr. Produktene passer alle hudtyper, men er spesielt tilpasset sensitiv hud.

Den siste måneden har jeg testet en rekke produkter fra Pai Skincare - og huden min liker serien veldig godt! Til ansiktet har jeg brukt rensen Pai Camellia & Rose Gentle Hydrating Cleanser. Dette er en tykk, kremet rens. På flasken står det at man skal bruke 2-3 pump, men jeg synes at ett pump holder i massevis. Rensen har en ganske tykk kremet konsistens, noe som gjør at den sitter godt på huden. Derfor føles den også langt mer effektiv og drøy enn de veldig tyntflytende rensekremene som ofte bare renner bort. Den lukter mildt og godt av rose og det som sikkert er kamelia, men minner meg mest om grønn te. Produktene har veldig milde og gode dufter, i motsetning til veldig mange andre naturlige og økologiske serier.

Etter rens har jeg sprayet ansiktet med toneren Pai Lotus & Orange Blossom BioAffinty Toner. Jeg er vant til å bruke toner og bomullspads, så denne metoden der jeg sprayer toner på huden og lar det lufttørke var ny for meg. Men utrolig digg! Den trekker seg raskt inn i huden og den etterlater huden med en frisk og fuktet følelse. Ikke den stive, seige, litt rare følelsen som man får på huden etter mange andre tonere. Tommel opp! Jeg synes også den funker godt for å friske opp huden i løpet av dagen, eller som finish når man har lagt make up for en litt friskere og mer naturlig look.

Pai Rosehip BioGenerate Oil er en prisvinnende multiolje fra Pai Skincare. Jeg har brukt noen dråper av denne på nyrenset hud morgen og kveld. Jeg har også testet lignende oljer basert på nypeolje (Rosehip) før, men ingen har vært like gode som denne. Nypeolje blir ofte trukket frem som veldig fordelaktig for huden og jeg har derfor testet mange ulike typer, men de har som regel ført til urenheter i huden. Men ikke denne! Oljen er lett og trekker seg raskt inn i huden. Den kan også brukes på f.eks strekkmerker, solbrent hud og tørre områder. Jeg har brukt den på tørre neglebånd med stort hell!

Til slutt har jeg påført dagkremen Pai Avocado & Jojoba Hydrating Day Cream. Den har en konsistens som jeg ikke helt klarer å forklare. Eller, det er egentlig ikke konsistensen, det er mer hvilken følelse den etterlater på overflaten av huden. For konsistensen er egentlig bare kremet, men når man masserer den inn i huden så er det akkurat som om den gir bittelitt motstand. Den samme konsistensen har jeg tidligere erfart med produkter som skal matte ned huden. Og det er kanskje noe i denne konsistensen som forklarer litt den fine finishen kremen etterlater. Man får en veldig duggfrisk og fin finish, som jeg umiddelbart likte veldig godt. Denne fløyelsmyke finishen synes jeg også er veldig god å legge make up på, den har nesten litt de samme egenskapene som en primer. Og når den samtidig gir godt med fukt og pleie, ja da er jeg veldig fornøyd jeg!

Det siste produktet jeg har testet fra Pai Skincare er et kroppsprodukt, deres Pai Comfrey & Calendula Calming Body Cream. Dette er en tykk og deilig body lotion som gir masse pleie og omsorg til huden. Den føles veldig beroligende og er derfor deilig å bruke på huden når den trenger litt ekstra omtanke. Den er for eksempel perfekt nå som man plutselig tilbringer mye mer tid inne i tørr inneluft og gjemmer huden under mange lag klær, eller på hud som er småirritert.

Jeg har fått lov til å gi bort 2 valgfrie Pai Skincare produkter! Sjekk ut utvalget og les mer om de deilige produktene på skinlove.no. For å delta i konkurransen om 2 valgfrie Pai Skincare produkter må du følge skinlove.no på Facebook, og deretter legge igjen en kommentar her på bloggen der du forteller meg hvilke to produkter du ønsker deg! Du kan også delta på konkurransen på instagrammen min, og dermed doble dine vinnersjanser!

Tvi tvi! Jeg trekker en heldig vinner førstkommende fredag!

18 kommentarer :

Ingvild sa...

Åh, jeg trenger ny dagkrem så da ville jeg ønsket meg Pai Avocado & Jojoba Hydrating Day Cream, og i tillegg er jeg kjempefan av oljer, så ble supernysgjerrig på Pai Rosehip Biogenerate Oil.

Marie K sa...

Dette høres midt i blinken ut! Da vil jeg ønske meg: Pai Camellia & Rose Gentle Hydrating Cleanser og Pai Avocado & Jojoba Hydrating Day Cream.

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Unknown sa...

Jeg ønsker meg age confidece oil og dagkrem som passer for tørr hud! Krysser fingrene 😊

Unknown sa...

Jeg er med 😄 har skrevet på instagram hva jeg ønsker meg 😇 elisabet_sekk

Unknown sa...

Jeg prøver lykken :) Følger på FB!

Ønsker meg Pai Fragonia & Sea Buckthorn Instant Hand Therapy Cream, 50 ml og

Pai Kukui & Jojoba Bead Skin Brightening Exfoliator, 75 ml

Mvh Torunn (brandvold84@hotmail.com)

Kristine sa...

Dagkremen Pai Avocado & Jojoba Hydrating Day Cream, og ikke minst min favoritt Pai Rosehip Biogenerate Oil.

Heddamwb sa...

Jeg vil så gjerne prøve noe fra Pai, og ønsker meg Avocado & Jojoba Organic Hydrating Day Cream og Rosehip BioRenegate Rapid Radience Mask! :)

Kristine sa...

For en fantastisk "konkurranse"! :-)
Jeg ønsker meg Pai Rosehip BioRegenerate Oil og Pai Copaiba AHA Deep Cleanse Mask.

MaritBE sa...

Veldig fine bilder og et fint innlegg med gode omtaler :-) Setter alltid så pris på dine anbefalinger, så Tusen takk. Jeg digger både skinlove og Pai, så jeg vil gjerne være med :-) Er selv glad i dagkremen du nevner her. Oljen har reddet min solbrente hud i sommer veldig :-) Rensen er sååå behagelig og god. Håndkremen er helt magisk :-) Hvis jeg hadde vært så heldig å vinne, så hadde jeg ønsket meg "Pai Rosehip BioRegenerate rapid radiance mask" og "Pai Chamomile & Rosehip calming day cream".

Line Therese sa...

Så artig konkurranse!
Jeg har også slitt med vanskelig hud i mange år, både i ansikt og på kroppen☺️
Kunne tenkt med oljen og bodycream om jeg vant☺️

Luisa Fernanda del Mar sa...

Åh, denne må jeg kaste meg på! Det er akkurat det jeg trenger! Hudpleieprodukter!
Jeg ønsker meg Pai Avocado & Jojoba Organic Hydrating Day Cream og Pai Camellia & Rose Gentle Hydrating Cleanser.

Krysser alt jeg har :)

Unknown sa...

Perfekt! Er på utkikk etter en ny rens :) Jeg ønsker meg Pai Camellia & Rose Gentle Hydrating Cleanser og Pai Lotus & Orange Blossom BioAffinity Toner. Super konkurranse!

Hanne Guro sa...

For en fin konkurranse! Jeg øønsker meg Pai Rosehip BioGenerate Oil og Avocado & Jojoba Hydrating Day Cream :)

Siri sa...

For en perfekt timing på denne konkurransen! Med et meget stramt budsjett pga mål om å betale ned gjeld, og med straks tomme produkter, kunne det ikke passet bedre om jeg skulle være så heldig å vinne denne gangen :) Jeg melder meg sjelden på slike konkurranser, men når jeg ser etter nye produkter å prøve, ja da klikker jeg meg alltid inn på din blogg. Du er alltid så troverdig i dine anbefalinger og tester, så denne vil jeg være med på :D Høres utrolig flotte ut alle produktene, men om jeg må velge to stk, så må det bli Pai Avocado & Jojoba Hydrating Day Cream og Pai Camellia & Rose Gentle Hydrating Cleanser. Krysser fingrene og ønsker deg en flott dag med lille monkey :D
PS: skinlove.no er fulgt på FB ;)
Mvh Siri

Hildegunn sa...

Fantastisk merke og nettbutikk!

Jeg ønsker meg Instant Calm Redness Serum og Avocado & Jojoba Hydrating Day Cream

Marianne sa...

Ja! Eg ynskjer meg camelia & rose hydrating cleanser og nypeoljen!

Line sa...

Hurra for fin konkurranse!! Ønsker meg rosehip oil og calendula body cream :-)