Sider

20.10.2009

Mario Badescu Buffering Lotion

Pink Crocodile sendte meg noen produkter for en tid tilbake. Blant annet denne lille saken fra Mario Badescu. Jeg har hatt noen Mario Badescu produkter før og vært veldig fornøyd med disse, så det var spennende å prøve et nytt. Buffering Lotion er en tyntflytende væske som man skal bruke på kviser og urenheter. På Pink Crocodile sine sider kan man lese at denne skal være spesielt effektiv på dype kviser da den trenger dypt inn i huden og demper betennelsen.
Hvis jeg har urenheter i huden så er det på grunn av hormoner, det vil si PMS eller p-piller jeg reagerer på. Sistnevnte holder jeg meg unna, derfor var det PMS kvisene som fikk utfordringen. Jeg tror ikke det finnes noen vidunderkur mot uren hud, men at man må legge opp et godt hudpleieprogram tilpasset sin hud. Derfor var det spenennende å se hvordan denne lille vidunderflasken fungerte.

På den minste antydning til urenheter påførte jeg litt Buffering Lotion med fingertuppene og sov med denne over natten. Lotionen er veldig tyntflytende, nesten som vann og det bør derfor ikke påføres så mye, fordi den vil renne utover. Så hvordan fungerte den egentlig? Kvisene forsvant ikke over natten. men jeg syns faktisk de forsvant en del raskere enn normalt. Og hva er vel bedre enn det?

Jeg har forresten to flasker med denne liggende. Skriv en mail til ladybirdsnest@hotmail.com hvis du har fryktelig lyst til å teste denne. Kanskje det blir du som stikker av med den ene!
UPDATE: Disse er nå sendt avgårde til sin nye eier ;-)

Pink Crocodile sent me a Mario Badescu Buffering Lotion. At the Pink Crocodile site it says: "Specifically designed to treat deep, cystic blemishes. Sulfur based solution allows the lotion to be quickly absorbed into the skin, treating the source of the deeply rooted pimples. Excellent spot treatment containing Allantoin to calm and soothe inflammation and promote healing." I have tested it, and I am convinced there are no easy solutions for acne. But this lotion surely makes those little bastards go away a lot faster. Not bad at all.

Ingen kommentarer :