Sider

08.06.2010

The lovely Christine Centenera

Photos: Garance Doré, Stockholm Streetstyle, Jak&Jil, Vanessa Jackman, googlet
En av mine favoritter stilmessig er definitivt vakre Christine Centenera. Hun er moteredaktøren til australske Harper's Bazaar og ser alltid fantastisk ut i sine litt uventede kombinasjoner. 

Hun er glad i skinn og pels, både som hovedmateriale og i detaljer. 
Hun har en enkel fargeskala, men kombinerer den på nye uventede måter, men fortsatt på en diskré måte. Hun har utrolig godt øye for siluett og tøyer grensene i ulike retninger uten at det virker som et rop etter oppmerksomhet. 
Hun er riktig så god på valg av sko.
Makeupen er nøytral og håret er alltid velpleid men aldri overstylet. 
Hun har en forkjærlighet for solbriller og sko, men er ofte å se uten veske (jepp..IT-vesker har vært soooo last year en stund nå, i følge bransjen).

Christine Centenera inspirerer meg til å tenke mer på snitt, tenke mer på garderoben som helhet og mikse flere basefarger.

I love Christine Centenera's style. She always look fresh and interesting. She is definetly one of those girls I keep a eye on these days.

She love leather and fur, both as the main material and in the details.
She is really good at picking the right shoes for every outfit.
She often skips the handbag. Apparently IT-bags are sooo last year.
She love sunglasses and simple accessory.
Her silouettes are always very interesting.
She mixes those basecolors in new and interesting ways.
She is really good at putting together interesting outfits that doesn't look like she has tried to hard. It seems like she's a natural.

Looking at her style reminds me to believe in simple dressing, co-ordinate my buys and think of my whole wardrobe when buying new stuff, play with classic colors.

10 kommentarer :

Q sa...

Ordene "oh my god" fløy gjennom hodet mitt ca 53 ganger mens jeg så på bildene av Christine. Og det var noe mer jeg skulle skrive, men det har jeg glemt!

Hjertebarn sa...

Hun har heeelt fantastisk stil!

Ida sa...

Tar meg selv i å sikle grundig etter skoene hennes. For et utvalg! En smule misunnelig der gitt :)

Hanne sa...

Helt fantastiko!

Inger sa...

åh, hun er så HERLIG!

Camilla sa...

Jeg har også fått øynene opp for henne. Utrolig stilsmak.

Ladybird sa...

Sunniva: hihihi..søt kommentar. Men ja, kan godt skjønne du blir satt ut av den snasne dama der, hvem blir vel ikke det ;)

Hjertebarn: Hun er fantastisk ;)

Ida: Det er en BRA skosamling ja ;)

Hanne: Akkk...hun er helt vidunderlig!

Camilla: ja hun har teken ;)

Ladybird sa...

Inger: Ja hun er helt bedårende, alltid fresh!

The Fashion Economist sa...

Fantastisk! Digger look'en med joggebukse, blazer og høye hæler. Og alle skoene... og skjørtene.. og,og,og!

Ladybird sa...

TFE: Hun er rå på styling. Sweathpants'a er fantastiske, og jeg digger også skobruken. Diggbar dame ;)