Sider

08.03.2009

Hvordan var det egentlig?


Photos: Googlet
Oki, da er jeg ferdig med mine ShapeMassage timer. Og tenkte å skrive noen ord om hvordan det egentlig var. Først er det greit å nevne forutsetningene for behandlingen. Jeg hadde ikke noe behov for å gå ned i vekt eller noe, men få i gang blodsirkulasjone i kroppen og varme opp kalde områder. Selvfølgelig skader det ikke å omdistribuere litt på formene, smalere midje og litt mer rumpa er bare velkommen. Jenter skal være jenter!

Jeg gjennomgikk fem massasjetimer, ofte anbefaler de et program med ti timer, ettersom hva målet med programmet er. Somdere sikkert har forstått så er ikke dette noen overfladisk kosemassasje. Denne massasjen går langt ned i vevet og bearbeider vevet ganske så hardt, men effektivt. I løpet av timen blir man knallrød og veldig varm i vevet. Etter noen dager kommer blåmerkene og skikkelig ømme områder. Dette er altså ikke noe for pyser, etter den ene behandlingen hadde jeg faktisk et brannsårlignende skrubbmerke på magen. Men det er egentlig litt godtvondt spør du meg. utrolig fascinerende hvordan kroppen reagerer på en sånn behandling. I begynnelsen ble jeg veldig tørst etter timene, noe som var veldig uvant for meg, da jeg nesten aldri har hatt noe særlig tørstefølelse. Jeg gikk fra å drikke en halv vannflaske på en spinningtime til å ha med meg to vannflasker som jeg ivrig drakk til siste dråpe. Ellers kunne jeg også merke at kondisjonen forbedret seg samtidig som jeg gikk på disse Shape timene. Selvfølgelig gjorde en ekstra treningsinnsats susen, men jeg tror oppriktig at massasjen satte i gang noen prosesser i kroppen som generellt var bra for helsen, blant annet økt treningseffekt. Treningsmotivasjonen fikk seg ihvertfall et skikkelig løft da man fort kunne se forbedringer.

Og så ser man jo resultater så fort! Det eneste stedet jeg kunne tenkt meg å gå ned litt var midjen, og der gikk jeg faktisk ned nesten 4 cm i løpet av de fem behandlingen. De markante lovehandlsene er nå bare faste fine former, og jeg er aldri kald i huden på hofte og mage slik jeg var før. Jeg ser også at vevet på mage, hofter og lår er mye fastere og mykere. Jeg har god forståelse for at dette er en behandling som koster, men vil man virkelig endre livsstilen sin, er dette en super måte å kickstarte en sunnere livsstil. man får kjempegod veiledning til trening og kosthold, og motivasjonsfaktoren er virkelig topp. Jeg er veldig fornøyd med utfallet av de fem timene og anbefaler dette til de som vil leve litt sunnere og komme i gang med en sunnere livvstil. Men for all del, ikke tro du bare kan ligge på en benk og få massert vekk alle gamle synder, dette handler om en livsstilsendring.

Gå gjerne inn på hjemmesiden deres hvis du ikke har noen kjennskap til hva dette dreier seg om. Og husk at dere i en periode kan få en prøvetime til redusert pris på Shape4Life klinikken jeg besøkte. Se tidligere innlegg.

4 kommentarer :

Anonym sa...

Det hørtes ut som en spennende opplevelse =) Har aldri hørt om en slik behandling før. Bra at man får god veiledning og treningstips i tillegg til behandlingen.

Ladybird sa...

Cecilie: det er veldig fascinerende hvordan kroppene reagerer på noe slikt, absolutt en veldig morsom erfaring!

Anonym sa...

Søsteren min gjennomgikk en slik tiukerskur og gikk faktisk ned over 8 cm rundt hoftene. Det er vilt!

Ladybird sa...

Anonym. Det er virkelig rart hvordan massasje (hard sådann) kan påvirke kroppen på en sånn måte. 8 cm er mye!