Sider

18.08.2008

Mario Badescu Summer Shine Body Lotion


Photos: beautybasket

Jeg fikk tilsendt en Mario Badescu bodylotion fra Beautybasket som jeg skulle teste ut. Timingen var perfekt. Den var å finne i postkassa dagen før jeg dro til Tyrkia for en uke. Med det fristende navnet "Summer Shine Body Lotion", så jeg frem til å teste denne. Jeg har noen Mario Badescu produkter fra før, og har kjempegod erfaring med disse. Så da var det bare å se om denne body lotionen levde opp til forventningene.

For det første så er jeg skeptisk med en gang jeg hører shimmer, det er nesten alltid litt gor store partikler, så det ser ut som man har ruller seg i glitter. Ikke en bra look spør du meg. Derfor ble jeg ikke rent lite imponert da jeg fikk på meg denne body lotionen. Den hadde akkurat passe små partikler, man fikk en fin og sunn glød, uten å se ut som et vandrende juletre. Prøvde å ta bilde av den på huden, men det ble litt så som så. Vanskelig å få frem shimmereffekten på et bilde, men jeg prøver nå. (Ja det er et litt merkelig bilde, vi ligger på noen puter på bakken og nyter en drink ...)

I beskrivelsen av produktet står det at den har en sommerlig lukt. Det hadde den så absolutt. Bittelitt vanskelig å sette fingeren på hva det egentlig lukter, men det nærmeste jeg kommer er en blanding av kokos og melon. Jeg elsker kokos, men er derimot ikke så glad i melon, så duften var ikke helt fulttreffer hos meg. Fordelen var at duften var veldig diskret, og det var bare såvidt man kjente den etter en liten stund. Me like! Det er litt kjedelig med Body Lotion som blir veldig dominerende duftmessig.
Det som kanskje imponerte meg aller mest var hvor mye fuktighet den ga. Jeg er glad i å smøre meg inn med kremer og føler meg litt naken hvis jeg ikke får smurt meg inn etter en dusj. Kremen har en lett konsistens, trekker seg veldig fort inn og gir masse fuktighet. Dagen etter påføring var jeg fortsatt imponert over hvor myk huden ble.
Så jeg kan ikke noe annet enn å absolutt anbefale denne. Jeg kommer helt klart til å prøve flere Body lotions fra Mario Badescu, har allerede sett meg ut en med herlig asprikosduft....PS: beautybasket har også en egen blogg, den finner du her.
---------------------------------------------------
I have tried out the Summer Shine Body lotion from Mario Badescu. I am not that found of shimmery lotions, cause they have a tendency to be to much glitter. But this one was perfect, every partcle is so small, that it just gives that healthy lovely glow.
It has a summery smell. I can best explain it as a mix of melon and coconut. I love coconut, but are not fond of melon, so I wasn't that excited about the smell. Luckily the smell was very discrete, it just blended in easily.
What really impressed me, was it ability to moisturise the skin. It saoked in straight away, wasn't greasy at all and made my skin really soft. actually I was impressed how soft the skin became. Waking up, the morning after moisturising, my skin was soft as silk.
I can easily recommend this body lotion. Next time I will try the one hwo smells of apricot...mmmmm

6 kommentarer :

Hilde N sa...

mmm! Den hørtes fantastisk ut! Må prøves!!!

*SNYdesign sa...

velkommen hjem:)

Marte sa...

så bra! Den vil jeg også prøve :)

Ladybird sa...

Hilde N: Yes, den er verdt et forsøk. Veldig fin pris på den også, koster vel rundt 120,- Den ga en veldig fin shimmereffekt :)

Snydesign: takk snille snella ;9 var oslo bra? :)

Marte: Den bør du prøve, ga virkelig myk hud :)

*SNYdesign sa...

Oslo var herlig. Masse shopping. Skal legge ut noen bilder imorgen av shoppingen..Følg med;)

Ladybird sa...

Snydesign: spennende spennende! da måjeg jo følge med, men det gjør jeg jo uansett ;)