Sider

30.10.2011

3 x olje


Photos: ladybird
Jeg digger oljer! For ikke så lenge siden fikk dere mine favorittoljer til håret. Nå står kroppsoljer for tur.

Oil Therapy fra Biotherm lukter helt fantastisk. Jeg må innrømme at det er hovedårsaken til at jeg digger denne. Den etterlater ikke huden like gjennomfuktet som de andre oljene, men kjære vene hvor deilig den lukter. En favoritt sommerstid da den ikke trekker like godt inn som de andre, men etterlater en veldig fin glans på huden.

Nuxe sin Huile Prodigieuse er en multiolje som jeg bruker både på kroppen og i håret. Den trekker raskt inn og etterlater huden fuktet og myk. Akkurat nå blander jeg den i min daglige body lotion for litt ekstra pleie. Et supert produkt hvis man ikke er så godt kjent med oljer, siden den kan brukes alene i hår og på hud, eller blandes i badevann eller body lotion. Flerbruk er alltid et stort pluss!

Den siste oljen har jeg forelsket meg i nylig. Jeg fikk en prøve fra Heaven Scent sist jeg handlet der. Voile Satin L'art du Soin fra Diptique var lett å forelske seg i. Den etterlot huden supermyk og luktet himmelsk. Jeg falt pladask.

I love oils! I've written about oils several times, and I still discover new oils to fall in love with. These ones have been my favorites lately.

Biotherm Oil Therapy smells gorgeous! The smell is actually the main reason I love this one. It is not my favorite when it comes to hydrating and nourishing my skin. I use it for its amazing smell and the sheen it leaves on the skin.

Nuxe Huile Prodigieuse is a multi purpose oil. I use it in my hair, on my skin and mixed into my body lotion for extra care. A big time favorite. The bottle is quite small, but I had it for ages. Love it!

The last one I will mention is actually one I had a tester on. Voile Satin from Diptique. It quickly absorbs and leave the skin soft and nourished. And it smells heavenly! A new favorite.

2 kommentarer :

Runnergirl sa...

Jeg lurer på om du kunne beskrive nærmere hvordan man kan bruke olje i håret? Dette er helt fremmed land for meg, og før jeg kliner håret fullt av olje, kan det være fint med en guide!

Også én ting til: Har du tips til gode øyekremer? En som fukter godt, demper hevelse og i beste fall reduserer linjer.

Jeg har stor tiltro deg, som du skjønner! Din blogg er noe jeg gleder meg til, hver dag:)

Ladybird sa...

Runnergirl: Selvfølgeli kan jeg forklare det litt bedre :) Nå skal det først og fremst sies at jeg har ganske tørt og rufsete hår, som trengs å roes ned. det skal veldig mye produkt til før håret mitt ser fett ut. Jeg bruker nå håroljer til nesten alt, før shampoonering for ekstra pleie, sammen med kur for ekstra pleie, i tørt og i vått hår. Når jeg bruker det i tørt hår så tar jeg noen få dråper i henden, varmer hendene mot hverandre og fordeler i håret, hovedsaklig i tuppene. Sett gjerne håret i en hestehale og fordel i halen, da er det letter å holde seg til tuppene. begynn med bittelitt produkt og tilfør heller litt mer etterhvert, istedetfor å kjøre på med masse med en gang. Oljene gjør håret mitt sunt og blant, sterkere, og tilfører masse pleie og fuktighet til mitt tørre hår. Det ser nå sunnere og sterkere ut en noen gang. frisøren skryter av at håret mitt har blitt veldig sterkt og mykt :))

Når det kommer til øyekrem så må jeg innrømme at jeg slurver litt...jeg har ikke noe problem med ringer under øynene og blir sjelden hoven rundt øynene...så jeg merker ikke så stor forskjell. Men jeg prøver å være flink til det, siden hudpleieren min innprenter at det er veldig viktig. Jeg er veldig glad i Decleor og bruker hovedsaklig produkter derfra, nå har jeg deres Harmonie øyekrem. lett og god konsistens, trekker seg fort inn. Husk å påfør helt ut til tinningen! :) De fleste hudpleiere gir ut prøver av decleor produktene, stikk innom og hør om du kan få med deg. de koster ganske mye, så er viktig at man liker de! :)

Tusen takk for fin tilbakemelding, det setter jeg veldig stor pris på!! :) klem