Sider

04.10.2011

"Baby Luck"



Photos: ladybird
Jeg faller for ting med en historie. Slik som dette nye smykket mitt fra Efva Attling. Dere har kanskje langt merke til at mitt elskede Pencez de Moy kjede har fått en venn. Nemlig "Baby Luck" kjedet fra Efva Attling, med et fint lite åttetall på. Åttetallet er ikke valgt tilfeldig. Tallet 8 bringer nemlig lykke og rikdom i følge kinesisk overtro. 8 er også et symmetrisk nummer og står derfor for balanse. Det skulle ikke mer til for å overtale meg! Nå henger den kinesiske lykketallet rundt halsen min, sammen med den gammelfranske kjærlighetserklæringen. Jeg har kanskje ikke fortalt dere historien bak Pencez de Moy...nei, den får dere senere.
I always tend to fall for a good story behind products. Like Efva Attling's design, that always have this enchanting history behind every jewellry. You might have noticed that my Pencez de Moy necklace have gotten a new friend lately. "Baby Luck" from Efva Attling is a silver pendant stamped with number 8. A lucky number in China, it brings luck and fortune. So no, it's all about luck and love around my neck.

2 kommentarer :

Tirill sa...

8 er mitt favorittnummer. Jeg er født på den åttende. Men jeg visste ikke at kineserne mener det bringer lykke. For det derre rikdomgreiene har jeg ikke sett stort mye til. Balanse? Tjaaa.... Kanskje innimellom.

Jeg vil gjerne høre historien bak Pencez de Moy, forresten!

Ladybird sa...

Tirill: Der lærte du noe nytt om ditt lykketall ;) Alle telefonnummer med åttetall er ekstra dyre i Kina ;) Og når det gjelder hoteller, så er rom med tallet 8 i, veldig populære!! mer om Pencez de Moy kommer ;)