Sider

13.10.2011

Jeg ♥ oljer!


Photos: ladybird
Jeg elsker oljer! Oljer til håret, oljer til huden. Oljer er digg, så jeg er utrolig glad for at oljer har blitt "trendy" slik at utvalget er større en noen gang! Her er mine tre favoritter til håret.

Essence Absolue fra Shu Uemura
Selveste Rolce Royce oljen! Denne er helt fantastisk, på lik linje med alle andre hårprodukter fra Shu Uemura. Koster skjorta, men er supereffektive og veldig drøye. Storfavoritten!

Oil Treatment fra Moroccan Oil
Denne har vel de fleste hørt om, da den er massivt omtalt i pressen, i alle magasiner og på utallige nettsteder. Den er supergod og lukter skikkelig digg!

All Soft Argan-6 Oil fra Redken
Redken har også kommet med en ny olje, som er basert på Argan, det samme som Moroccan Oil. Kjempegod olje som jeg har stående i dusjen for øyeblikket. Jeg bruker den før shampoonering og blander den i hårkuren min når håret trenger litt ekstra pleie.

Mitt til tider tørre hår elsker den ekstra pleien en olje gir. Etter at jeg begynte å bruke håroljer, så er håret mitt mye sunnere og sterkere og det ser friskere og sunnere ut. Håroljene tilfører masse glans til håret og holder håret mykt. Jeg bruker det i tørt hår som trenger litt omtanke, jeg blander oljene i hårkuren min, jeg har olje i håret før jeg føner/bruker rettetang. Nylig lærte jeg også av frisørene min, at man kunne påføre olje i håret når man dusjer, før man shampoonerer. Når håret er vått så er det nemlig ekstra mottagelig for produkter. Den siste tiden har jeg testet det og håret mitt elsker det!

I adore oil! I love oils for my skin and oils for my hair, always done, always will. So I'm superhappy that there are this oil-trend going on. That means a lot more oils to choose from, for oil enthusiasts like me. These tree are my current favorites for the hair:

Essence Absolue fra Shu Uemura
The best of the best, Shu Uemura have the most amazing products. I love them all! 

Oil Treatment fra Moroccan Oil
I guess you all have heard about this one. Kinda crazy how much press this brand has had the last year. But I kinda understand it, it's a great oil. And it smell sooooo good!

All Soft Argan-6 Oil fra Redken

Redken have taken a part of the oil-trend with this Argan oil. I keep it in my shower and mixes it with my hairmask for extra care.

Si how do I use these oils? I actually uses them in many different ways:
- on dry hair for adding shine and ease down frizz
- before blowdrying my hair, it protects against that harsh heat
- as a overnight treatment, when my hair needs a little love and care
- before shampooing, yes that's right! Wet hair is more open to products and adding this before shampooing makes it penetrate deeper into the hair
- mixed up with my hair mask, for extra care

I do love my oils!

5 kommentarer :

Ida S S sa...

Tar gjerne imot gode tips for oljer til huden også;)

Tirill sa...

Jeg har vurdert å teste oljer til håret, men jeg har så mange spørsmål. Blir ikke håret fett? skal man vaske ut oljen eller la den være i? Hvor ofte bruker man den? Osv. Største bekymringen er jo det at den skal gjøre håret mitt klissete og fett.

Ladybird sa...

Ida: Det kan jeg helt sikkert få til ;))

Tirill: Du bør så absolutt teste det ut! Jeg bruker jo oljer til alt, oljer i håret, oljer som ansiktsrens, oljer på huden. Bare sørg for å kjøpe en type som trekker raskt inn, slik som Shu Uemura sin, eller Olio Lusso sine som selges på Heaven Scent. Gå innom et sted og spør om du kan få en prøve eller om du kan få prøve litt i håret ditt.
Mitt hår er tørt og viltert, så det kan jeg fint bruke masse olje i uten at det ser fett ut. Hvis du har mer normalt hår så bør du bare passe deg for å ikke påføre for mye olje om gangen, det er bare bittelitt som skal til! Også holder det sikkert at du bruker det i tuppene! jeg har flere venninner med hår asom fort blir fett, som også elsker oljer til håret sitt. Det gjelder bare å finne en som trekker inn og ikke bruke for mye av gangen ;))

Stikk innom Gevir og snakk med Linn, hun er helt rå og kan helt sikkert vise deg hvordan du skal bruke den! :)

Therese sa...

Fristende! Selv sverger jeg til Orofluido, som både ser utrolig delikat ut, lukter himmelsk og gjør håret utrolig blankt og mykt uten at det blir fett. Kan varmt anbefales!!

Ladybird sa...

Therese: Hmm...vil det si at jeg kanskje må teste ut den neste gang da ;))