Sider

09.06.2009

Vintage i Riga


Butikken lå i nærheten av Terbetas iela 27. Og var ganske typisk en bruktbutikk, med hensyn til vinduene. Men mellom mye skrot gjemmer det seg ofte noen riktig fine skatter...



#1 En veldig fin brosje med lenker. Kjøpte den ikke, skal tenke på den noen dager.
A great pin. I didn't get it tough. I have to think about for some days.
#2 Babushkaer. Et ord som egentlig betyr Bestemor.
Several Baburshkas. That word actually means grandmother.
#3 Lamper, som jeg fint kunne sett for meg i en fin setting hjemme hos meg selv.
Lamps, that I easily could imagine hanging in at my own place.

En smule vanskelig å se hva jeg holder i, men det er en bustier med frynser! Og den ble med hjem.
It's quite hard to see what I'm holding here, it is a fringed bustier. And I bought i
En kilt var også å finne inne i vrimmelen.
A kilt!

Og denne etniske kaftanen, som jeg vurderte et sekund.
A lovely ethnic kaftan.
Photos: ladybird
Denne skinnjakka hadde jeg nok satset på, om den hadde passet.
I found this cool leatherjacket, but it was way to big.
Jeg synes alltid det er spennende å handle brukt og vintage. Jeg har foreløpig ikke kommet over noen rene vintage butikker her i Riga, men har vært innom en del småbutikker som har en god miks av gammelt stæsj og brukte klær, og ulike bruktbutikker drevet på humanitært grunnlag av typen dere sikkert kjenner til hjemmefra.
Utbyttet mitt sålangt har vært så som så, men i dag gikk jeg innom en spennende liten bruktbutikk i Terbetas Iela. De hadde ikke mye klær, men det som var der var ganske interessant (endel gamle russiske uniformer, store pelsluer, brudekjoler...), ellers hadde de møbler, lamper, smykker og alt mulig stæsj. Moro å ta seg en titt. En liten ting ble også med hjem.
--------------------------------------------------------
Today I went vintageshopping in Riga. This little cute store in terbetas iela, next to number 27, was cute. The two ladies working there was helpful and very cute. I love wandering around in store like these, who knows what kind of treasures you might find!

5 kommentarer :

Linn Emilie sa...

ser ut som du har en fantastisk tur :D

Mina sa...

så kul skinnjakke!!

Ladybird sa...

Linn Emilie: Storkoser meg jeg vettu ;)

Mina: Den var rå...men altfor stor ;)

siv sa...

Hei. du burde sjekke ut den nye butikken på epla. jeg kjøpte en super fin kjole der igår.
www.missvintage.epla.no
mye fint der også noe merkevintage

Ladybird sa...

Ahhhh superbra tips, skal sjekkes ut :)