Sider

13.01.2010

L.O.N.D.O.N.T.I.P.S





Photos: Weheartit
Jeg stikker til London om få dager og lurer på om dere har noen brilliante tips, noen ting jeg bare få med meg, butikker jeg må besøke, kunstverk jeg må se, mat jeg må smake, steder jeg må shoppe. Det er allerede tre år siden sist jeg var i London. Gleder meg som en unge til å komme tilbake!
Soon heading back too London and I want your brilliant advices. What to do, where to eat, what to see, where to shop...three years since I last visited London, seems way to far.

31 kommentarer :

Lise sa...

Jeg har desverre ingen tips, men vil ønske deg en fin tur!! Er SÅÅÅÅÅ misunnelig!!!:)

Lin sa...

Jeg liker godt klær fra Jack Wills, Jigsaw og COS, tebutikkene Wittard of Chelsea, duftene fra Jo Malone og selvsagt TopShop!

Ha en knall tur og rapporter!!

Anonym sa...

Topshop og Miss Selfridges - og selvsagt Boots
koselig i camden men også gøy på oxfordstreet..

Anonym sa...

Her er et supert tips til en super blogger:

Spis, drikk og dans med stjernene på Pizza Pomodoro. Selv har jeg danset her med bl.a. Liv Tyler på dansegulvet. Intimt og spesielt. Pass deg for paparazziene på vei ut igjen:-)

www.pomodoro.co.uk

Knightsbridge
51 Beauchamp Place
Knightsbridge
London - SW3 1NY | UK
Tel: + 44 20 7589 1278
Fax: + 44 20 7581 8719

Guro sa...

Jeg bodde i London et par år, og har noen tips:

Dropp Camden, og ta en tur til Spitalfields Market på søndag, og også Sunday Up Market i Brick Lane like i nærheten. Masse kule, up-and-coming designere som selger unike plagg til en billig penge! Og hvis du skulle bli sulten er det nok av indisk mat i nærheten, yum yum.

Ellers er National Portrait Gallery utrolig bra, og et besøk der kan med fordel kombineres med lunsj i krypten til kirken St. Martin-in-the-Fields rett rundt hjørnet. Kan også anbefale Wagamama for gode middager.

Ønsker du et avbrekk fra storbylivet er Hampstead Heath og Primrose Hill gode alternativer -- Primrose Hill har en del koselige puber som er verdt å sjekke ut.

God tur, London er fantastisk! :)

Guro sa...

Her er for øvrig mer info om Spitalfields og Sunday Up Market:

http://www.spitalfields.co.uk/traders.php

http://www.sundayupmarket.co.uk/index.html

PS: Skal du ut og feste er Old Street/Shoreditch noe av det hippeste for tiden...

PS2: Hvis Oxford Street er for travelt finnes mange av de samme butikkene i Kensington High Street. Mye mindre folk, men like bra shopping...

T-girl sa...

Stikk på Harvey Nichols og kjøp hårpleieprodukter fra Aveda. Veldig bra service og halv pris ift hva Inch tar. :)

T-girl sa...

Og god mat får du blant annet på Asia de Cuba på Saint Martins Lane Hotel. Her er det mulig du må bestille bord først. http://www.stmartinslane.com/default.aspx#/explore/?id=asiadecuba

Nuheila sa...

It s long time i ve been in London,so i can t give you any tips:)
Thanks for stopping by my blog!

Have fun in London!!!

Nuheila

Flit About sa...

London er fantastisk! Jeg har ikke vært der på et par år, men ville definitivt stukket innom Cos som har åpnet siden sist jeg var der!
Gleder meg til å lese dine Londontips etter turen! Enjoy!!

Lene sa...

Afternoon tea på Browns hotel, med champagne og masse shoppingposer. Men dere må bestille på forhånd. Det er helt fantastisk! Verdens beste scones, fantastiske småversjoner av kaker og nydelig spesialdesignet teservise.

Hilde sa...

Wagamama har god og rimelig mat og hvis du liker indisk er jo London drømmebyen!

Milkshaken på Ed's er himmelsk :)

Tigerlilje sa...

camden marked. masse små markeder som selger alt mulig. Det beste ligger ca midt i, der selger gryende designere sine ting. her er det masse å finne=)
Også anbefaller jeg en tur på TATE-museum of moderne art.

God tur, håper du og cec får en fin tur!

marte

Annie sa...

Hummingbird Bakery i Portobello / Notting Hill. Nydelige cupcakes! Gå hit en lørdag og få samtidig med deg Portobello Market. I Portobello Road er det også mange fine butikker, både vintage, design og kjedebutikker (bl.a. American Apparel). Har også hørt mye skryt av restauranten Beach Blanket Babylon i Notting Hill, men har ikke vært der selv.

God tur :)

Maria sa...

Heldiggris!
Du forresten, har du fått invite til costume awards enda?

Spis, løp, les sa...

Ååå, jeg er så misunnelig! Turner-utstillingen på Tate Britain er en av mine favoritter. Markedet i Spitalfields er absolutt verdt en titt, mange fine smykker og skjerf og annet tilbehør.
Første etasje på Selfridges er jo en leketøybutikk for oss som liker sminke.
Hudpleie og manikyr er også billigere, utrolig digg etter en lang dag til fots.
Så er det veldig morsomt med sightseeingbuss da. Kjøp noe varmt å drikke fra Starbucks, kle deg godt og sett deg på toppen. Det går busser fra Haymarket hele tiden. Og så må du selvsagt finne deg en pub!
God tur, kos deg masse!

Juliet sa...

Selv om en over her sa at du burde droppe Camden, så ville jeg anbefalt å dra dit! De har alt fra klær til bilder( kjøpte et herlig bilde av Marilyn Monroe for 10 pund)fant faktisk en fake chanel "little black one" veske til bare 25 pund:D
...Og visst interessen er der, så finner du tatooshopen som Amy Whinehouse har fått mesteparten av sine tatoos fra;)(ligger veldig sentralt i camden)

Mmille sa...

Jeg var ti dager i London i november. Og eg forelsket meg HELT i butikken "Anthropologie" i Regent Street!!

Cecilie sa...

Hvis du liker musikaler må du dra å se Queenmusikalen " We will rock you" Den er bare sinnsykt rå!!! Camdenmarkedet er et godt sted å se etter gode kupp.

Fashionberry sa...

Om du ønsker å spise italiensk en kveld, er den italienske restauranten ASK vært å ta turen innom. Fantastisk mat, utsøkt interiør og kjekke italienere som serverer mat til en ikke så stiv pris.
Oxford Street og Notting Hill er gater med FANTASTISKE butikker!
Dessuten MÅ du ta turen innom Varemagasinet Fortnum and Mason.

blabla sa...

Jeg var der før jul og du bare MÅ spise på Hakkasan: http://hakkasan.com/
Ja, maten er så god som folk påstår og det er et utrolig kult sted. Bare pass på at du booker bord på forhånd - stedet er populært:)

Ladybird sa...

Tusen takk for masse fine Londontips. Mange av tipsene har vi allerede snakket om og de er endel av planen, og flere tips blir nok utforsket...og jeg vil selvfølgelig dele en del av turen med dere ;)

Siri sa...

Heldiggrisen, London er favorittbyen!!

Hvis du er glad i mat, er det helt nødvendig med en tur innom Borough market på lørdag morgen. Vær der tidlig før køene, nyt oster og godt brød. http://www.boroughmarket.org.uk/

Er du glad i kinesisk dim sum, er Ping Pong en kjede med restauranter flere steder i London, jeg liker den som ligger i Marylebone (ta tuben til Baker Street).
http://www.pingpongdimsum.com/

Afternoon tea er super britisk og kjempekoselig etter en lang dag med shopping - Browns er kjempekoselig, men den beste er The Ritz.

Like ved Tower of London ligger verdens beste tapas restaurant: Tapas Brindisa, de har helt utrolig god tapas og deilig vin!! Vel verdt en kveld.
http://www.tapasbrindisa.com/

Ser visst ut som om London og jeg er lik gode matopplevelser :D

Av musicals synes jeg at Phantom er den aller beste, men det finne et utall å velge mellom.

Håper du får en fantastisk tur.

Ladybird sa...

De fantastiske tipsene fortsetter å ramle inn, tusen hjertelig tak til dere alle :)

Tirill sa...

Du mååååååå spise på restaurant E&O i Notting Hill. Der har de verdens beste and og vannmelon salat!

Anonym sa...

Enig, Borough Market er himmelsk, skulle ønske vi hadde noe tilsvarende i Oslo... Et tips er å dra dit fredag ettermiddag, da er det som regel litt mindre crowded enn lørdag! :) Tror det åpner i 4-tida på fredag. God tur!

Anonym sa...

Vi skal i allefall ikke sulte på turen, søta <3

C.

Anonym sa...

Nå som det er så kaldt i store deler av norden er butikken UNIQLO et godt tips! Litt rar/sær japansk kleskjede, men de har fantastiske varme og tynne ullcardigans til en myye bedre pris enn hva du betaler for klær i 100% ull her hjemme! Vet i alle fall at de har en butikk i Oxford Street, men finnes nok flere steder i London.

Ville også stukket innom en av isbarene "Gelato Mio", selv om det er kaldt. Der serveres en himmelsk italiensk is som smaker helt som den fra moderlandet. Pistasjeisen ble min favoritt, og det er verdt å kjøpe selv om det er vinter. GOD tur!

Ladybird sa...

Dere er noen engler hele gjengen ;) Takk takk takk for gode tips!

Anonym sa...

Anbefaler Sheperds Market i Mayfair - massevis av superkoselige bittesmå restauranter i et gammelt horestrøk fra 1800-tallet! Gå bananas i hvilken som helst department store for makeup som ikke selges i Norge (OG til lavere priser) - John Lewis, House of Fraser, Selfridges, Harvey Nichols, ++. Dessuten er det salg overalt nå(var i London forrige uke). Liker du MAC og flyr hjem igjen fra Heathrow er MAC-shopen på Heathrow stor og billigere enn MAC-shopen på Gardermoen. Prøv også Royal Exchange rett ved siden av Bank of England i City - designerbutikker på dagtid og fancy bar på kveldstid. KOS DEG!

Ladybird sa...

Ha ha ha..kan love deg det blir litt produktshopping. Er på jakt etter en ny parfyme for eksempel... Tusen takk for gode tips, jeg skal sette meg ned og legge opp en rute slik at jeg kan få med meg så mye som mulig i løpet av dagene jeg er der ;)