Sider

22.05.2011

Bruk solfaktor!


Vær så snill, bruk solfaktor. Hver gang du tenker at det ikke er så farlig, husk at hudkreft er den andre mest vanlige kreftformen. Den rammer hardt og ubarmhjertig. den kan ramme deg, eller noen du er glad i.

Blir du brent en gang før fylte 18, så dobler du sjansen din for å få hudkreft.


Please, use sunscreen. Every time you think about skipping that sunscreen. Don't! Remember skincancer is the second most common cancertype. It can happen to you, It can happen to your loved ones. Don't take the risk.

If you get a sunburn before you turn 18, you double your risk of getting skincancer.

6 kommentarer :

blabla sa...

Couldn't agree more!

Ladybird sa...

Karobaro: veldig viktig, og dessverre lett å glemme for mange

martinejulianne sa...

Åh for en utrolig bra og inspirerende film! ååå jeg liker denne bloggen :)))

Ladybird sa...

Takk takk takk søte deg ;))

Iselin sa...

Jeg har max angst for hudkreft. Det er ikke SÅ jævla viktig å bli brun at man skal risikere helsen sin for å bli det! Folk dør pga solsenger, liksom. Det verste er folks holdninger til solkrem. Bleke nordmenn drar til syden med faktor 15 i kofferten og skal bruke bare det. Syns det er latterlig. Selv har jeg kjøpt 30 og 20 i år, som jeg skal bruke i syden, selv om jeg skal være der i to uker. Og vet du hva? Jeg får kjeft hos nesten alle fordi jeg har kjøpt faktor 30. "Du kan da like greit bare sitte inne da, du blir ikke brun av det!" sier de. Vel vel, det er ikke jeg som skal bli ødelagt bare for noen måneder med brunfarge. Skjønner ikke hva folk tenker med.

Ladybird sa...

Iselin: jeg er så enig med deg. det er så skremmende mange som ikke tar det alvorlig. Også er det så mange som tror at man ikke blir brun med faktor. Jeg bruker SPF 30 0g SPF 50 og blir like brun som før, faktisk finere brun, fordi jeg ikke blir brent! Også varer fargen mye lenger...og jeg slipper rynker og tar vare på huden...det finnes ingen gode grunner til å ikke bruke solfaktor. rett og slett!