Sider

24.05.2011

Kokosvann

Photo: ladybird
I det siste har jeg blitt helt hekta på kokosvann. Etter 90 minutter med Bikram yoga eller annen hard trening er det utrolig deilig å slukke tøsten med iskaldt kokosvann. Dr.Antonio martins sitt kokosvann finnes i tre ulike utgaver og smaker superdigg! Jeg kjøper mitt på Røtter, der har de nemlig kokosvann-tilbud i disse dager. Viste du at kokosvann ble betegnet som "livets drikk" av FNs organisasjon for Mat og ernæring, og at kokosvann ble idrettsvitenskapelig presentert på OL-kongressen? Det er ikke uten grunn at kokosvann blir omtalt som den naturlige sportsdrikken. Men viktigst av alt, det smakker snadder!
I've got a craze for coconutwater these days. Nothing feels better after a hard workout than cold coconutwater!

10 kommentarer :

Anonym sa...

Herregud-i-himmelen! Dette smaker så fryktelig, så fryktelig! Grattis til deg som klarte å få det ned :-) Har kjøpt inn alle tre sorter for ca. 1 mnd siden, skulle begynne mildt og begynte på den du har bilde av her (ikke klart å komme meg videre enda) - det ser ut som det som kommer ut av et menneske som fettsuges og har litt konsistensen som det også.. Derfor måtte jeg drikke det uten å se det. Hjalp ikke. Men bra jobbet å like det og klare å drikke det :-) Kanskje det kan brukes i smoothie eller noe.. Jeg gir ikke opp :-) Ikke enda vertfall..

Luisa sa...

Det er jo så godt!!!! Ingenting er som å drikke det rett fra en nyplukka kokosnøtt :D

Ladybird sa...

Anonym: ha ha ha...Det er litt komisk, for første gangen jeg kjøpte kokosvann i Norge (det var faktisk denne typen) så syntes jeg det smakte helt pyton. Men nå prøvde jeg det igjen etter en Bikramtime, og synes det er helt fantastisk! jeg liker alle tre typene og synes det smaker kjempedigg. Så det kan sikkert læres ;) Bruk det i smooties sålenge og test det igjen en dag du er supertørst og varm, kanskje det er det som skal til ;)

Luisa: Ja nå har jeg fått helt dilla ;)) Det aller beste er selvfølgelig rett fra en nyplukka kokosnøtt. Yummie!

Vibbis sa...

Spennende, jeg digger kokos - så dette må prøves!!

Ladybird sa...

Vibbis: kokos er herlig! Det smaker ganske så annerledes enn kokosmelk, forventer man den runde kokossmaken som kokosmelk så får man seg fort en overraskelse ;) Men jeg digger det ;))

Cecilie sa...

mmm det hørtes kjempegodt ut =)

Iselin sa...

Spennende! Mon tro om det går an å lage en egen variant?

Ladybird sa...

Cecilie: Det er superdigg! Spesielt deilig på en varm dagf eller etter en hard treningsøkt! Yummie!

Iselin: Det vil jeg tro ;) Bare man får tak i slike grønne kokosnøtter ;)

supermat sa...

Den ser deilig ut. Har lyst å prøve den selv. Takk for tipset.

Ladybird sa...

Supermat: det er skikkelig digg, må prøves ;) perfekt i sommervarmen!