Sider

13.05.2011

Grønne fingre...

 Her skal det plantes urter og planter som etterhvert skal få pryde balkongen.
 Hermetikkbokser, pappbeger, duftlysglass og syltetøyglass. Alt kan brukes og danner en riktig så fin mix!
 En mix av sommerblomster, markjordbær, erteblomster, dill og annet grønt...
Her står markjordbærene og godgjør seg i vinduskarmen. Er ikke de pappbegrene fine? Jeg kjøpte de på en søt liten blomsterbutikk i Markveien, rett ovenfor Gevir.
Jeg er en skikkelig sucker for gråpapir, elsker nesten alt som er lagd i gråpapir. Her er en liten samling av småpottene mine samlet i en avklippet gråpapirpose.
 Det spirer og gror i vinduskarmen.
Photos: ladybird
I år har jeg bestemt meg for å så og gro frem blomster og urter selv. Nå følger jeg spent med flere ganger om dagen og ser hvordan de små grønne spirene vokser seg større og større. Disse kommer til å se så fine ut på balkongen i sommer! 
Growing my own herbs and flowers. Gonna look great on my balcony this summer.

5 kommentarer :

Lin sa...

Åhhh så deilige bilder!
Det er sååå stas med vår!

Rock'n Roll Ballerina sa...

Flink du er:) Så fine bilder.
God helg!

Vibbis sa...

Flinka! Kult og kreativt!

Frøken Barmen sa...

Så fint! Driv og plantar krydder og urter i alt av boksar og krukker til å ha på balkongen sjølv i sommar. Kjenner meg så flink og grønfingra når det gror fram:)

Ladybird sa...

Lin: det er fantastisk stas, har ikke sådd så mye planter før, men ser det lett kan gjenta seg ;)

Rock'nRollBallerina: Tusen takk skjønne deg ;) Nyt 17.mai. Hipp hurra!

Vibbis: Og veldig koselig ;)

Frøken Barmen: Det er jo så gøy! Nå vokser de så fort at jeg nesten kan se de vokse, kjempegøy! hehehe...du har tatt i bruk alt av gamle bokser og krukker du og ;)