Sider

27.03.2011

Tekurs hos Le Palais des Thés

Ntdelige Ming-kopper. Vet dere hvordan bruken av melk i teen oppsto? På grunn av dårlig porselen som ville sprekke hvis man helte i det kokende vannet, derfor måtta man helle oppi litt melk først...
De flinke folka i Le Palias des Thés forklarer og jeg ble helt fascinert av kunnskapen de sitter inne med.
Photos: ladybird
Her om dagen var jeg på te-kurs hos Le Palais des Thés. Har alltid vært veldig glad i te, men kan egentlig ikke så mye om te. Så dette var gøy! Teens verden er utrolig fascinerende. jeg sitter igjen med masse morsom info og masse ny nyttig kunnskap.

Viste dere at Le Palais des Thés har et eget Te+Sjokolade kurs? Der får man lære mer om to smakfulle verdner. Det kurset må jeg få meldt meg opp på.

Det finnes to Le Palais des Thés i Oslo, en på Majorstua og en på Grünerløkka. Jeg anbefaler et besøk neste gang du er i byen. det er den perfekte gavebutikken!
Le Palais des Thés is a fantastic boutique chain. I love these conceptstores with a teatheme. Last week I went there for a crash course in tea. You would not belive the amount of tea I've been drinking the last days. The world of tea is fascinating!

3 kommentarer :

Fleurette sa...

Så gøy! Jeg har sverget til teen fra le palais des thes i flere år. Pleier å hamstre når jeg drar hjem til paris, det er mye billigere der!

Anonym sa...

Så fine bilder!! :) lise knise

Ladybird sa...

Fleurette: Den er jo fantastisk god! Og enda bedre nå som jeg er blirr flinkere til å tilberede den riktig ;) De har Oliviers i Riga, en del billigere der...så jeg hamstrer oljer ;))

Lise Knise: takk for sist ;))