Sider

22.04.2012

Et lite triks


Når det gjelder volum i håret, så er jeg ganske godt utrustet med det kråkereiret mitt. Men det hender allikevel at håret faller litt sammen ved røttene og at volumet først bygger seg opp i lengdene. Nå har jeg lært meg et nytt hårtriks som gir hårrøttene et ekstra løft. Tørrshampoo. "Ja, hva så" tenker du sikkert da, det er vel ikke en hemmelighet at en runde med tørrshampoo gir håret mer struktur og et lite løft. Men jeg snakker om når man skal bruke tørrshampen. Den har jeg vanligvis brukt etter et par dager, når håret egentlig begynner å bli klar for en vask. Nå har jeg lært at en runde med tørrshampoo i nyvasket hår gir håret struktur og varig løft. Helt genialt!

I've always used dry shampoo to get rid of those greasy roots. But now I have learned something new, dry shampoo in newly washed hair! It gived my roots some extra volume, makes the hair easier to style and keeps it fresh looking longer. So start using that dty shampoo on newly washed hair, not only when it need a wash. 

7 kommentarer :

Spis, løp, les sa...

Og da snakker du om den fra Klorane? Hadde ikke klart meg uten! Vet du forresten om Embryolisse selges på spanske apotek? Foreldrene mine skal nedover nå, så de får en handleliste. Kommer du på noe annet lurt de kan kjøpe for meg?
Kamilla :)

Ladybird sa...

Mademoiselle karamell: Jeg bruker den fra Klorane for øyeblikket ja, men jeg er ikke noe glad i lukten på den. Vet ikke om de har flere versjoner, men min lukter litt...rart. Brukte Batiste før den, men den ga jeg opp fordi den luktet for mye...så ja, jeg er vel litt sær på lukt :)

Jeg har ikke sett Embryolisse på noe spanske apotek enda, heller ikke på kosmetikkavdelingen på Corte Ingles. Selges det bare i Frankrike? Uansett det er en del andre digge merker på spanske apotek, blant annet Bioderma og Korres. Ellers har de jo veldig mange gode merker på Corte Ingles, det varierer litt fra sted til sted, men stort sett veldig bra utvalg!! Jeg synes de må kjøpe med en Bioderma rens til deg, de er legendariske. Velg den med rosa kork! Hvis de skal til en by der de har Sephora så kan jeg anbefale Too faced sitt Chocolate Soleil, det beste solpudderet jeg vet om. Det eneste som er skikkelig brunt, ikke for oransje, rosa, gult...Også må jeg bare nevne at det lukter ganske mye sjokolade, så du må like sjokolade hvis du skal bruke det solpudderet ;)

Spis, løp, les sa...

Jeg fikk akkurat en Bioderma i posten, er helt avhengig! Embryolisse selges i Sverige og Danmark og et par land til, men ikke i Spania, jeg sjekket nettsiden. Takk for tips :)

Carina sa...

Embryolisse finnes faktisk på en fantastisk butikk som heter Crush her i Haugesund. Jeg vet hun sender gjerne - så søk opp Crush concept på facebook så finner du den der- koster bare 220 kroner <3 kjempe god!

Nanne sa...

Takk for tips, dette skal prøves ut! Selv om jeg egentlig har en slags oppklippet bob, så er jeg litt plaget med at håret blir flatt, men dette vil sikkert løse problemet:)

DagensInteriør sa...

Elsker tørrshampoo!

- L

Ladybird sa...

Mademoiselle: Tusen takk for info, du er en knupp!!

Carina: ohhhh...du er en knupp! Da kan det godt hende jeg må be deg om en liten tjeneste etterhvert! ;))

Nanne: da tror jeg faktisk dette vil bli helt perfekt for deg, man får litt mer struktur i håret ;)