Sider

04.04.2012

Reading is Sexy

Photos: WeHeratit
Påske er tid for en god bok, ja helst flere. Jeg har fått helt lesedilla etter jeg skaffet meg Kindle og raser igjennom bok etter bok. Kanskje du har noen gode boktips til meg? Gjerne krim eller litt spennende bøker. Eller kanskje en god biografi. Eller hva med en inspirerende bok om yoga eller noe annet spennende. Jeg vil vite hva du leser og koser deg med!

easter time is reading time. I love my Kindle, it really kicked my butt and made me start reading books again. Have read more books than ever since I got my kindle. And now I need some inspiration, what is your favorite read? Maybe a thriller, a cool biography or what about a inspiring yoga- or healthbook? Just tell me your faves, I need to download more books!

6 kommentarer :

karianne sa...

Jeg leser dessverre ikke krim eller biografier, men skjønnlitteratur kan jeg tipse om. Fra en lesehest til en annen:

- The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society av Mary Ann Shaffer er en utrolig søt og morsom liten historie.

- The Time Travellers Wife av Audrey Niffenegger er veldig bra.

- Water for Elephants av Sara Gruen likte jeg veldig godt, som vanlig bedre enn filmen...

- Major Pettigrew's Last Stand av Helen Simonson er også en søt og morsom historie.

- Det meste av Paul Auster anbefales, spesielt New York Trilogien.

Akkurat nå lese jeg The Glass Castle av Jeannette Walls, en selvbiografisk historie som jeg syns er veldig bra så langt. På lista over "skal lese" er Chasing Rainbows av Kathleen Long, The Postmistress av Sarah Blake og Behind the Beautiful Forevers av Katherine Boo.

Tar gjerne imot tips om gode bøker altså! :)

Lin sa...

Jeg er nettopp ferdig med vakre vakre "One Day". Nå leter jeg etter noe lettspiselig og morsomt for påsken og lurer på denne "The House on Willow Street".
Håper å kanskje plukke opp noen tips fra denne posten eller kommentarene etter den :)

Good påske!

Spis, løp, les sa...

Jeg er bokorm! Nå holder jeg på med Unntaket av Christian Jungersen, som er veldig bra. Har du lest bøkene til Kelly Cutrone? Eller Anna Karenina? Må bare leses! Dito.se har mye bra svensk krim og annet. Og er billig. En bønn for Owen Meany av John Irving er nydelig. Litt av hvert her altså. God påske :)

Thess sa...

- Den lukkede bok
- 100 års ensomhet
- De tre kamerater
- Triumfbuen
- Åndenes hus
- Drageløperen
- Huset bak moskeen
- Balansekunst
- Leoparden
- og solen går sin gang
- De tre musketerer
- Kilden i Provence

Alle disse er jo fullstendig klassikere, som på et eller annet tidspunkt MÅ leses;)
Leser ikke så mye krim (foruten Agatha Christie, så er ikke til så stor hjelp der)
Håper du koser deg med påskedagene:)

Vibeke sa...

Jeg er en krim-Elster, og har fått øynene opp for nye Norske forfattere.
Jørn Horst og Chris tvedt er mine favoritter for tiden ;)

Ladybird sa...

Åhhhh tusen takk for alle tips, dere er noen ordentlige knupper alle sammen! Nå skal det lastes ned og leses her. Elsker min Kindle! Nå må jeg bare lære å konvertere norske e-bøker til den ;)